جبیر در سفر رسمی غیرمنتظره وارد مسقط شد

به گزارش سیلور 7، وزیر امور خارجه عربستان در سفری غیرمنتظره وارد پایتخت عمان شد.

جبیر در سفر رسمی غیرمنتظره وارد مسقط شد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سفر رسمی غیرمنتظره وارد مسقط پایتخت عمان شد.

قرار است که جبیر در این کشور با مقامات بلندپایه عمان دیدار کند.

اگر چه اهداف این سفر اعلام نشده اما انتظار می رود وزیر خارجه عربستان در این سفر درباره موضوع یمن و سوریه با مقامات عمانی گفت وگو کند.

با وجود عضویت عمان در شورای همکاری خلیج فارس اما معمولا به تصمیمات آن پایبند نبوده و به اصلاح ساز آن با اعضای این شورا کوک نبوده است.

عمان نخستین کشور عرب خلیج فارس است که بر خلاف تصمیمات شورای همکاری خلیج فارس با نظام حاکم سوریه به ریاست بشار اسد روابط مستقیم برقرار نموده و یوسف بن علوی در دمشق به دیدار بشار اسد رفت.

علاوه بر این مسقط پایتخت عمان میزبان اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن با جنبش انصار الله و حامیان علی عبدالله صالح بوده و هست.

کاربران اینترنتی در عمان دلیل خودداری کشورشان از شرکت در حملات هوایی عربستان علیه یمن را اینگونه بیان کردند: عمان کشور صلح است.

اما نعمه الکندی یکی از این کاربران در این باره گفت: با نهایت افتخار اعلام می کنیم که عمان در این حملات شرکت نخواهد کرد، زیرا کشتی صلح است و خود را از فتنه وپراکندگی در امان نگاه می دارد و تاکنون هیچ کشوری عربی که درگیر جنگ شده است، اوضاعش بهبود نیافته است.

پیش از این عمان میزبان گفت وگوهای دولت یمن و جنبش انصار الله و حامیان علی عبدالله صالح بود که با سرپرستی و نظارت سازمان ملل و اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده آن صورت گرفت اما این گفت وگوها به موفقیت نرسید.

در این میان بنابر اعلام فرستاده سازمان ملل به یمن، قراراست مسقط نیمه ماه آینده میزبان دور جدید گفت وگوها بین طرف های یمنی باشد.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 485

به "جبیر در سفر رسمی غیرمنتظره وارد مسقط شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جبیر در سفر رسمی غیرمنتظره وارد مسقط شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید