جیمیل سوابق خریدهای کاربران را رصد و ثبت می نماید؟! ، معرفی روشی برای مسدود کردن جهت جاسوسی گوگل

به گزارش سیلور 7، بسیاری از کاربران فضای مجازی عادت دارند خریدهای خود را به وسیله اپ های مختلف مبتنی بر جیمیل خود انجام دهند. با این وجود، به نظر می رسد این کار برای جیمیل و شرکت گوگل سود کلانی رقم زده است.

جیمیل سوابق خریدهای کاربران را رصد و ثبت می نماید؟! ، معرفی روشی برای مسدود کردن جهت جاسوسی گوگل

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، جیمیل تمامی سوابق خرید کاربران را رصد می نماید. این موضوع نشان می دهد گوگل به شکلی که مدعی می گردد به حریم خصوصی کاربران اهمیت نمی دهد و در عمل از اطلاعات کاربران به نفع خود استفاده می نماید.

واقعیت این است که گوگل، مانند بسیاری از شرکت های اینترنتی، سود کلان خود را از اطلاعات کاربران می گیرد. داده های بیشتر یک شرکت از کاربران می تواند برای منافعی مختلف مثل تبلیغات مورد استفاده قرار گیرد.

یک گزارش جدید نشان می دهد که گوگل به راحتی بسیاری از خریدهای آنلاین کاربران را رصد می نماید و این کار را حتی در شرایطی انجام می دهد که کاربر خرید خود را از یک فروشگاه غیر وابسته به گوگل مانند آمازون انجام دهد.

صفحه خرید در گوگل جهت بسیاری از خریدهایی را که انجام داده اید، ردیابی می نماید و با استفاده از رسیدهای دیجیتال ارسال شده به صندوق ورودی جیمیل شما هر دو خرید فیزیکی و دیجیتالتان را آنالیز می نماید. این به این معنی است که فرقی نمی نماید یک موسیقی جدید را خریده اید یا یک لباس یا حتی یک غذا سفارش داده اید.

سخنگوی گوگل در این خصوص می گوید: گوگل از این اطلاعات برای خدمت تبلیغاتی استفاده نمی نماید و داده ها نیز می توانند توسط کاربران حذف شوند. هر یک از کاربران می توانند این اطلاعات را در هر زمان حذف نمایند. ما از هیچ اطلاعاتی از پیغام های جیمیل به نفع تبلیغات خود استفاده نمی کنیم.

اما در عمل، بسیاری از کاربران متوجه شده اند که حذف اطلاعات از صفحه خرید آسان نیست. اگر به صفحه داده و شخصی سازی خود در حساب گوگل نگاه کنید، یعنی درست همان جایی که کنترل های فعالیت شما در آن واقع شده است، هیچ اشاره ای به خرید نخواهید دید. به نظر می رسد که تنها راه پاک کردن داده ها از خرید این است که رسید دیجیتالی را از جیمیل خود حذف کنید.

افزن بر این، بسیاری از کاربران احساس ناراحتی می نمایند که این اطلاعات بدون اخیتار آنها جمع شده است. گوگل می گوید که اطلاعات ایمیل شما برای تبلیغ شما مورد استفاده قرار نمی گیرد، اما این موضوعی قابل قبول نیست.

در حال حاضر کاربران جیمیل با مراجعه به آدرس myaccount.google.com و ورود به بخش خریدها به بخشی از اطلاعات خرید خود دسترسی دارند و در صورت تمایل می توانند حداقل این اطلاعات را پاک نمایند.

منبع: انتخاب
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 208

به "جیمیل سوابق خریدهای کاربران را رصد و ثبت می نماید؟! ، معرفی روشی برای مسدود کردن جهت جاسوسی گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیمیل سوابق خریدهای کاربران را رصد و ثبت می نماید؟! ، معرفی روشی برای مسدود کردن جهت جاسوسی گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید