خانه اخوان و سیمین و جلال میزبان گردشگران نوروزی

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران ، ایام نوروز فرصت مناسبی برای علاقه مندان و دوستداران فرهنگ و هنر برای بازدید از این اماکن فرهنگی و تفکر و تامل بیشتر درباره مشاهیر و بزرگان ادبی و فرهنگی معاصر کشورمان است؛ بنابراین علاقه مندان می توانند در ایام نوروز از ساعت 10 صبح تا 22 از این دو خانه موزه بازدید نمایند.

خانه اخوان و سیمین و جلال میزبان گردشگران نوروزی

خانه موزه اخوان ثالث، یکم مهرماه 1382 با شماره 10404 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و از سال 1385 در تملک شهرداری تهران است. این خانه موزه در خیابان دکتر فاطمی، خیابان ششم، کوچه خجسته، پلاک 29 واقع شده است.

بعلاوه خانه موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد، دربرگیرنده تمامی آثار پژوهشی و تحقیقاتی، یادمان ها، هدایا، دست نوشته ها، کتاب ها و مجلات، تصاویر و فیلم ها، گفت وگوها و دیگر آثار مادی و معنوی مرتبط با جلال و سیمین است که به همت تیم های تحقیقاتی، ادیبان، فرهیختگان، دانشمندان، نزدیکان و دوستان جلال و سیمین در اختیار این مجموعه قرار گرفته تا منسجم و متمرکز به پویشگران ادبی و علمی و علاقه مندان به جلال و سیمین، امکانات وسیعی را برای آشنایی، شناخت شخصیت و دیدگاه آنان ارائه کند.

این خانه موزه در میدان تجریش، دزاشیب، خیابان رمضانی، خیابان سیمین دانشور، کوچه پسندیده، بن بست ارض، پلاک یک قرار گرفته است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 فروردین 1402 بروزرسانی: 5 فروردین 1402 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2268

به "خانه اخوان و سیمین و جلال میزبان گردشگران نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه اخوان و سیمین و جلال میزبان گردشگران نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید