خبرنگاران آزمایشگاه تست کرونا در همدان راه اندازی شد

به گزارش سیلور 7، همدان - خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: آزمایشگاه پیشرفته تست کرونا در همدان راه اندازی شده است و هم اینک اقدام به انجام آزمایش از بیماران مشکوک به کرونا می کند.

خبرنگاران آزمایشگاه تست کرونا در همدان راه اندازی شد

رشید حیدری مقدم دوشنبه شب در گفت و گو در شبکه استانی همدان گفت: تا به امروز 16 مورد از آزمایش های اجرا شده در این مرکز و در مجموع 53 مورد از آزمایش های کرونا مربوط به این استان منفی بوده است.

وی ادامه داد: با راه اندازی مرکز پیشرفته تست کرونا در همدان، در کمترین زمان ممکن می توان نسبت به برنامه ریزی برای افراد دارای آزمایش مثبت و منفی کرونا اقدام کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: مرکز مشاوره ای برای ویروس کرونا با 60 خط تلفن راه اندازی شده است و کارکنان این مجموعه از ساعت هشت صبح تا 12 شب در این مرکز مستقر هستند.

حیدری مقدم اضافه کرد: شهروندان برای دریافت مشاوره می توانند به سامانه 3143 تماس برقرار کنند و کارکنان بهداشتی مستقر در این مرکز، اطلاعات مورد نیاز درباره ویروس کرونا را به متقاضیان ارایه می دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بخش زیادی از مراجعان به مراکز بهداشت و درمان و بیمارستان های این استان کسانی هستند که به علت داشتن علائمی همچون آب ریزش بینی، تب خفیف، سرفه و نگرانی از شرایط بدنی در این مراکز حاضر شدند.

حیدری مقدم اضافه کرد: شهروندان در تماس با سامانه 3143 مشاوره و راهنمایی لازم را دریافت کرده و مشاوران حاضر در این محل با توجه به نوع علائم فرد، اقدام به توصیه هایی همچون خود مراقبتی، تحت نظر قرار دریافت در خانه یا در صورت مشکوک بودن به کرونا دعوت به حضور در مراکز درمانی می کنند.

طبق گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تا به امروز /12 اسفند/، حدود هفت هزار و 802 نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از چهار هزار و 312 تن از آنها تست گرفته شده و یک هزار و 501 نفر مورد مثبت کرونا اعلام شدند؛ همچنین 66 فوتی و 291 بهبود یافته به ثبت رسیده است.

تا به امروز آزمایش سه فرد مشکوک به ویروس کرونا در همدان مثبت بوده و این ویروس در این استان یک قربانی گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 868

به "خبرنگاران آزمایشگاه تست کرونا در همدان راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آزمایشگاه تست کرونا در همدان راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید