خبرنگاران برنامه انگلیس برای مهار وحشت مردم از کرونا

به گزارش سیلور 7، لندن- خبرنگاران- هم زمان با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس، نخست وزیر این کشور امروز (سه شنبه) در نشستی خبری از آمادگی دولت برای مقابله با این ویروس اطلاع داد و کوشش کرد وحشت مردم در رابطه با پیامدهای ابتلا به آن را کاهش دهد.

خبرنگاران برنامه انگلیس برای مهار وحشت مردم از کرونا

بوریس جانسون در این جلسه که مشاوران پزشکی دولت در کنار او ایستاده بودند، گفت: احتمالا تعداد افراد مبتلا به این ویروس فرایند افزایشی خواهد داشت اما تاثیر آن برای بسیاری از مردم خفیف بوده و بیماران به سرعت و به طور کامل بهبود خواهند یافت.

او توضیح داد، دولت برای مقابله با کرونا نسبت به چند ماه گذشته که این ویروس در چین شایع شد، در آمادگی کامل به سر می برد.

جانسون گفت: طرح پیشنهادی دولت بر پایه مهار، جلوگیری، تحقیق و تسکین برنامه ریزی شده است.

او اضافه نمود: پلیس و نیروهای ارتش در صورت وقوع بدترین حالت، آماده یاری رسانی هستند. او با این حال ابراز اطمینان کرد که کشور از آنچه چالش ملی خواند، به سلامت خارج می گردد.

نخست وزیر انگلیس بار دیگر از عموم مردم خواست تا توصیه های پزشکی درباره شست وشوی دستان خود را رعایت نمایند.

پروفسور کریس ویتی عالی ترین مقام پزشکی انگلیس درباره آمار تلفات ناشی از کرونا گفت: در بدترین حالت ممکن است یک درصد افراد مبتلا به این ویروس جان خود را از دست بدهند. این افراد به احتمال زیاد اقشار مسن و آسیب پذیر هستند.

او همچنین احتمال ابتلای 80 درصد جامعه به ویروس کرونا را رد نکرد و اضافه نمود: دولت از تحولات چین درس گرفته و خود را برای روبرو با بدترین حالت آماده نموده است.

این مقام پزشکی ادامه داد: برنامه ریزی ها برای فاز مهار ویروس کرونا صورت گرفته است. او بدون اشاره به گام بعدی اضافه نمود، اگر زمانی برسد که ادامه گام نخست معنایی نداشته باشد، روی گام بعدی متمرکز می شویم.

در این جلسه و با آرایشی که مقام های انگلیسی ظاهر شدند کوشش زیادی صورت گرفت تا مردم به آرامش فراخوانده شوند.

آنها توضیح دادند که نیازی به بسته شدن مدارس، خرید و انبار کردن مواد وجود ندارد. درباره سفرهای تفریحی نیز توصیه شد افراد به ویژه اقشار آسیب پذیر به مناطقی که ویروس کرونا شایع است سفر ننمایند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روزهای اخیر در انگلیس فرایند فزاینده ای را طی نموده به گونه ای که موارد شناسایی شده در این کشور از پنجشنبه گذشته تا به امروز با افزایش سه برابری به 40 نفر رسیده است.

دیروز(دوشنبه) دو شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز و رایان ایر گفتند صدها پرواز خود را به داخل و خارج از این کشور لغو نموده اند.

رایان ایر گفت، 25 درصد از پروازهایش را کاهش داده و بریتیش ایرویز نیز تعدادی از پروازهای خود به مقاصد اروپایی و آمریکایی را لغو نموده است.

گزارش ها همچنین نشان می دهد ماسک و ژل های ضو عفونی نماینده در انگلیس نایاب شده و در بعضی فروشگاه های اینترنتی با قیمت های گزاف به فروش می رسد.

2023

منبع: ایرنا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 870

به "خبرنگاران برنامه انگلیس برای مهار وحشت مردم از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برنامه انگلیس برای مهار وحشت مردم از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید