خبرنگاران دبیر شورای عالی مناطق آزاد از 5 شرکت صنعتی و تولیدی ارس بازدید کرد

به گزارش سیلور 7، تبریز-خبرنگاران- مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه مالی در اولین روز از سفر 2 روزه خود به منطقه آزاد ارس ارس از پنج شرکت صنعتی و تولیدی مستقر در این منطقه بازدید کرد.

خبرنگاران دبیر شورای عالی مناطق آزاد از 5 شرکت صنعتی و تولیدی ارس بازدید کرد

به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا مومن با حضور در منطقه آزاد ارس از یک شرکت فراوریگننده باتری بازدید کرد؛ این شرکت سالانه 900 هزار باتری اتمی، 300 هزار باتری اسیدی، 734 تن جعبه باتری و 366 تن انواع درپوش و سرپوش باتری فراوری و به بازار عرضه می نماید و برای 170 نفر شغل ایجاد نموده است.

مومنی همچنین از یک شرکت فراوری کننده کفش با برند ایتالیایی بازدید کرد؛ این شرکت سالانه 800 هزار جفت کفش فراوری و به بازار عرضه می نماید و 380 نفر در این کارخانه مشغول به کار می باشند.

بازدید سوم دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه مالی از یک شرکت فراوریکننده پروفیل بود که سالانه 9 هزار و 400 تن پروفیل UPVC و همچنین درب و پنجره UPVC فراوری و به بازار عرضه می نماید و 72 نفر در این کارخانه مشغول بکار می باشند.

مومنی پس از آن از شرکت فعال در زمینه توبید فرآورده های کاکائویی بازدید کرد؛ فاز اول این شرکت همزمان با چهارمین افتتاح های مناطق آزاد کشور توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

این شرکت سالانه بیش از 43 هزار تن انواع فرآورده های حاصل از دانه کاکائو، خمیر کاکائو و بسته بندی فرآورده های کاکائو فراوری و به بازار عرضه خواهد نمود وبرای 40 نفر شغل ایجاد خواهد نمود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور همچنین از دو انبار نگهداری کالا بازدید کرد؛ این دو انبار ظرفیت ذخیره 13 هزار و 600 تن مواد اولیه دخانیات را دارند و با مجموع سرمایه گذاری 160 میلیارد تومان، همزمان با چهارمین افتتاح های مناطق آزاد کشور توسط رئیس جمهور افتتاح خواهند شد.

حمیدرضا مومنی در نخستین روز از سفر دو روزه خود به منطقه آزاد ارس پس از ملاقات با امام آدینه شهر جلفا-منطقه آزاد ارس با سرمایه گذاران منطقه نیز نشستی برگزار کرد.

وی در این نشست بر پیگیری مسائل تمام سرمایه گذاران را تا حصول نتیجه مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: مناطق آزاد شریک تجاری سرمایه گذاران و فراوری کنندگان و فعالین مالی هستند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در دومین روز حضور خود در ارس از چند پروژه عمرانی و زیربنایی منطقه آزاد ارس بازدید خواهد نمود.

منطقه آزاد ارس با بیش از 70 هزار وسعت با مرکزیت شهر جلفا در 132 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1694

به "خبرنگاران دبیر شورای عالی مناطق آزاد از 5 شرکت صنعتی و تولیدی ارس بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دبیر شورای عالی مناطق آزاد از 5 شرکت صنعتی و تولیدی ارس بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید