محصولات دانش بنیان ایران در جهت ورود به بازارهای آفریقا

به گزارش سیلور 7، معاون دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی از تسهیل صادرات محصولات دانش بنیان به حوزه آفریقا اطلاع داد.

محصولات دانش بنیان ایران در جهت ورود به بازارهای آفریقا

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش سیلور 7 مسعود حافظی در مورد راه اندازی پایگاه صادراتی منطقه آفریقا با موضوع کشور اوگاندا، گفت: با حمایت های مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری و با راه اندازی پایگاه صادراتی منطقه آفریقا با موضوع کشور اوگاندا، صادرات محصولات دانش بنیان و همچنین حضور دو کارگزار تجاری برون مرزی در کشورهای کنیا و آفریقای جنوبی تسهیل می گردد.

وی با بیان اینکه حوزه آفریقا یکی از حوزه های با پتانسیل بالا برای ورود محصولات دانش بنیان ایران است، اظهار کرد: آفریقا مشتمل بر 54 کشور است و بالغ بر 1.1 میلیارد نفر جمعیت دارد که همواره مورد توجه کشورهای اروپائی و شرق آسیا بوده است.

حافظی افزود: متأسفانه ورود محصولات ایران چه در بخش دانش بنیان و چه در بخش غیر دانش بنیان به این حوزه از مطلوبیت لازم برخوردار نیست و تعریف برنامه های عملیاتی با هدف کسب سهم مطلوبی از این بازار لازم است.

وی توضیح داد: باتوجه به تأکید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مبنی بر لزوم ورود محصولات دانش بنیان به منطقه آفریقا و افزایش حضور بنگاه های دانش بنیان در کشورهای آفریقایی، این دفتر با همکاری بخش خصوصی اقدام به راه اندازی پایگاه صادراتی در منطقه و با موضوع کشور اوگاندا نموده است.

معاون دفتر توسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی یادآور شد: این پایگاه قرار است جهت ورود محصولات دانش بنیان بویژه در حوزه مواد پیشرفته و تجهیزات آزمایشگاهی را به وسیله ارائه خدمات تحقیقات بازار و بازاریابی محصولات به منطقه تسهیل کند.

وی ایجاد زیرساخت توسعه صادرات محصولات دانش بنیان و بهره گیری از ظرفیت ایجاد شده توسط تجار و بازرگانان ایرانی مقیم منطقه آفریقا را دیگر از سیاست های این دفتر نام برد و ادامه داد: در این راستا دو کارگزار مستقر در کنیا و آفریقای جنوبی آمادگی خود را برای همکاری با معاونت و یاری به بنگاه های دانش بنیان در ورود به بازار منطقه آفریقا اعلام نموده اند.

حافظی افزود: با توجه به رشد مالی آفریقا و توسعه فعالیت های عمرانی در اغلب کشورهای آفریقایی، پتانسیل صادرات محصولات و فناوری های ساختمانی، تامین انرژی بخصوص برق، زیرساخت های فناوری اطلاعات در حوزه گردشگری و بانکداری از نیازهای اساسی این منطقه است که می تواند مورد توجه شرکت های دانش بنیان قرار گیرد.

به گفته وی، از دیگر موضوعات قابل ورود شرکت های دانش بنیان به این بازار، ارائه خدمات مهندسی جهت احداث پالایشگاه و خطوط مونتاژ خودروهای صنعتی است، حجم مبادلات تجاری دو کشور طی 6 ماهه اول سال 1395 حدود 33 میلیون دلار بوده که در سال 95، این تراز تجاری به نفع ایران مثبت شده و ایران با صادرات 21.3 میلیون دلار انواع کالا و بخصوص درحوزه صنعت برق، پیروز به توسعه صادرات به این کشور شده است.

حافظی همچنین با اشاره به کشور کنیا، گفت: وجود دو مرکز درمانی ایرانی با عناوین ایران کلینیک و پاک رود در این کشور زمینه را برای صادرات کالاهای حوزه سلامت به وسیله سازمان هلال احمر تا حدی میسر نموده و توافقاتی جهت ثبت دارو و صادرات آن به این کشور نیز انجام شده است.

معاون دفتر توسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی گفت: سایر تجار و بازرگانان ایرانی مقیم در کشورهای هدف صادراتی محصولات دانش بنیان نظیر کشورهای حوزه آمریکای لاتین و جنوبی، حوزه آفریقای غربی، حوزه خلیج فارس، حوزه آسیای میانه و همچنین حوزه شرق و جنوب شرق آسیا که علاقه مند به تجارت در حوزه کالاها و خدمات دانش بنیان ایران هستند، می توانند در این زمینه با دفتر توسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همکاری تعریف نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 865

به "محصولات دانش بنیان ایران در جهت ورود به بازارهای آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات دانش بنیان ایران در جهت ورود به بازارهای آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید