خبرنگاران رییس جهادکشاورزی: خشکسالی در لرستان تهدید جدی است

به گزارش سیلور 7، خرم آباد - خبرنگاران - رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: خشکسالی یک تهدید جدی در این استان است و ما باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

خبرنگاران رییس جهادکشاورزی: خشکسالی در لرستان تهدید جدی است

به گزارش خبرنگاران، اسفندیار حسنی مقدم عصر پنجشنبه در جلسه ستاد بحران با اشاره به اینکه خشکسالی بیشترین خسارت ها را به کشاورزی وارد می نماید، تاکید نمود: ما باید مردم به ویژه کشاورزان را به خشکسالی عادت دهیم تا با این پدیده سازگاری داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: ارایه راه حل و برنامه هایی در راستای مقابله با خشکسالی از سوی کارشناسان سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لازم است.

حسنی مقدم بر ارزیابی خسارت ناشی از خشکسالی و پرداخت غرامت به کشاورزانی که محصولات خود را بیمه نموده اند توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی تاکید نمود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دام ها به دلیل خشکسالی به سوء تغذیه روبرو هستند، بنابراین تامین دارو، مکمل غذایی و واکسن لازم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین بر ابلاغ محدودیت کشت برنج، سیب زمینی، هندوانه، چغندر و سایر محصولات آبدوست در شهرستان های استان تاکید نمود.

حسنی مقدم گفت: با توجه به وضع موجود باید از خروج کاه و کلش و همچنین جو از استان جلوگیری کرد.

وی با اشاره به صدور کشاورز کارت مطرح کرد: یکی از راه حلهای جبران خسارت خشکسالی همین کشاورز کارت است که باید تدوام داشته باشد، امسال هشتاد میلیارد تومان در قالب کشاورز کارت اعتبار به کشاورزان اعطا شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خاتمه به سهمیه اختصاصی جو، ذرت و سویا اشاره نمود و گفت: خرید دام مازاد عشایر و روستایی با نرخ عادلانه نیز از دیگر کارهایی است که باید توسط شرکت پشتیبانی امور دام پیگیری گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1708

به "خبرنگاران رییس جهادکشاورزی: خشکسالی در لرستان تهدید جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس جهادکشاورزی: خشکسالی در لرستان تهدید جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید