خبرنگاران مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی شعر و داستان دوست من کتاب تمدید شد

به گزارش سیلور 7، همدان-خبرنگاران- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان از تمدید مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره ملی شعر و داستان دوست من کتاب، تا انتها بهمن ماه اطلاع داد.

خبرنگاران مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی شعر و داستان دوست من کتاب تمدید شد

به گزارش خبرنگاران، عاطفه زارعی روز پنجشنبه در نشست خبری این جشنواره که به صورت مجازی برگزار گردید، با بیان اینکه همدان به عنوان میزبان نخستین جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان دوست من کتاب انتخاب شده است، گفت: آیین رونمایی از پوستر این جشنواره همزمان با هفته کتاب و با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار برگزار و فراخوان آن نیز ابتدای آذرماه منتشر شد.

وی اضافه کرد: با توجه به حجم آثار رسیده و درخواست علاقمندان برای شرکت در جشنواره، مهلت ارسال آثار تا سرانجام بهمن ماه تمدید شد و نتایج آنالیز آثار نیز اسفند ماه اعلام می گردد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان توضیح داد: محفل ادبی هگمتانه اداره کل کتابخانه های عمومی استان به عنوان متولی این جشنواره اوایل امسال تشکیل شده و تا کنون برنامه های مختلفی در حوزه کودک و نوجوان برگزار نموده است.

وی ادامه داد: نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان در سه گروه سنی با عنوان دوست من کتاب برگزار می گردد.

زارعی گفت: جشنواره دوست من کتاب با نگاهی ویژه به ادبیات نو پای کودک و نوجوان با موضوع کتاب، مطالعه، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار می گردد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان عنوان نمود: این فراخوان علاوه بر بچه ها و نوجوانان، از شاعران و نویسندگان ادبیات این حوزه(کودک و نوجوان) نیز برای مشارکت در جشنواره دعوت نموده است می نماید.

وی ادامه داد: نویسندگان و شاعران سرشناسی همچون مصطفی رحماندوست، بیوک ملکی، کمال شفیعی، محمدرضا یوسفی و محمود پوروهاب آمادگی خود را برای همکاری با جشنواره و داوری آثار اعلام نموده اند.

زارعی گفت: کشف استعدادهای برتر و یاری به شکوفایی و معرفی بچه ها خلاق و نوجوانان مستعد، ایجاد حس رقابت سالم و کوشش در اهمیت بخشی هر چه بیشتر به کتاب و ترویج مطالعه و کوشش برای فراوری آثار فاخر ادبی در عرصه ملی با موضوع کتاب و کتابخوانی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

دبیر محفل ادبی هگمتانه استان همدان نیز در این نشست گفت: نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان بیانگر سه پدیده پر اهمیت است.

مسعود طاهری عضد اضافه کرد: ادبیات و تجلی آن در شعر و داستان، توجه به بچه ها و نوجوانان و میزبانی شهر همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران سه ویژگی و پدیده مهم این رویداد ادبی و هنری است.

وی گفت: نکته قابل توجه تامل در برگزاری جشنواره محورهای جداگانه آن در سه بخش بچه ها ، نوجوانان و بزرگسالان است.

وی اظهار کرد: در هر گروه سنی به تفکیک سه برگزیده در بخش شعر و سه برگزیده در بخش داستان معرفی خواهند شد.

طاهری عضد اضافه کرد: علاقمندان برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار باید به وسیله ایمیل [email protected] و یا سایت samakpl.ir اقدام نمایند ضمن آنکه صفحه رسمی جشنواره در اینستاگرام به نشانی hegmatane-mahfel پاسخگویی سئوالات افراد است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1472

به "خبرنگاران مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی شعر و داستان دوست من کتاب تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی شعر و داستان دوست من کتاب تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید