خبرنگاران 34 مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران صادر شد

به گزارش سیلور 7، نوشهر- خبرنگاران - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت که تا به امروز 34 مجوز سرمایه گذاری خارجی به ارزش 640.7 میلیون دلار در استان صادر شده است.

خبرنگاران 34 مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران صادر شد

به گزارش خبرنگاران، سید اسماعیل هاشمی شامگاه یکشنبه در جلسه بررسی مسایل اقتصادی و اقتصادیاتی شهرستان های تنکابن، رامسر و عباس آباد که در تنکابن برگزار گشت بدون اشاره به دوره زمانی صدور این مجوزها، افزود: هم اکنون 26 مجوز سرمایه گذاری خارجی صادر شده به ارزش 256.7 میلیون دلار در استان فعال است و تولیدات آنها به بازار مصرف عرضه شده است.

وی از تهیه اطلس سرمایه گذاری مازندران جهت جذب سرمایه گذار خارجی با 21 لایه اطلاعاتی خبر داد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران همچنین از کاهش صادرات و واردات مازندران در هفت ماهه سال جاری خبر داد و گفت: میزان صادرات استان در این مدت به لحاظ وزنی 39 درصد و به لحاظ ارزشی 19 درصد کاهش داشت و رشد منفی واردات هم به لحاظ حجمی 28 درصد و به لحاظ ارزشی 31 درصد بود.

وی با این وصف از افزایش 40 درصی حصول درآمدهای عمومی استان در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد و میزان تحقق آن را تا خاتمه آبان ماه یکهزار و 754 میلیارد تومان اعلام کرد.

هاشمی گفت که تحقق درآمد اقتصادیاتی مازندران هم سال جاری تا به امروز حدود یکهزار و 569 میلیارد تومان بود که رشد 43 درصدی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه توزیع درآمد استان در مناطق مختلف عادلانه است، توضیح داد: در سال جاری تا به امروز از محل اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده به شهرداری ها و دهیاری های تنکابن مبلغ 9 میلیارد و یکصد میلیون تومان، عباس آباد سه میلیارد تومان و رامسر چهار میلیارد و 400 میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران سهم بخش صنعت در مازندران را نسبت به میانگین کشوری ضعیف توصیف کرد و گفت: مازندران در حوزه کشاورزی با سهم 21 درصد در مقابل میانگین 9.2 درصدی کشور قدرتمندتر از سایر استان ها است اما در بخش صنعت و معدن با سهم 22 درصد در مقابل میانگین کشوری 45.9 درصد بسیار ضعیف است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1400

به "خبرنگاران 34 مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 34 مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید