خبرنگاران 650 پروانه فعالیت کشاورزی سال 99 در میامی صادر شد

به گزارش سیلور 7، شاهرود - خبرنگاران - دبیر اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی میامی گفت: 650 پروانه فعالیت در بخش کشاورزی سال 99 در این شهرستان صادر شد.

خبرنگاران 650 پروانه فعالیت کشاورزی سال 99 در میامی صادر شد

سیدرضا میرزایی روز دوشنبه با اشاره به اینکه نظام صنفی کشاورزی از سال 1390 فعالیت خود را در شهرستان میامی شروع کرد در گفت وگو با خبرنگاران، اضافه کرد: در راستای هویت بخشی به مشاغل بخش کشاورزی از مجموع هشت هزار بهره بردار برای پنج هزارو 500 فعال در این بخش در قسمت های مختلف دام ، شیلات و آبزیان ، منابع طبیعی ، باغبانی ، زراعت ، مکانیزاسیون و خدمات فنی و حرفه ای پروانه فعالیت صادر شد.

وی با توجه به اینکه پرونده سازی و پیگیری صدور پلاک وسائل نقلیه کشاورزی مستعمل از سال 93 تا کنون به نظام صنفی کارهای کشاورزی و منابع طبیعی واگذار شده است ، توضیح داد : نظام صنفی با مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی 640 فقره پلاک برای کشاورزان صادر کرد.

میرزایی اظهارداشت: با پلاک گذاری تجهیزات کشاورزی از خرید و فروش تراکتورهای بدون پلاک جلوگیری می گردد.

دبیر اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی میامی گفت : یکی از وظایف نظام صنفی کشاورزی حفظ و حمایت از حقوق تشکل های صنفی، فراوریی و صدور پروانه فعالیت است.

شهرستان میامی به خاطر آب و هوای مناسب و بارش های مطلوب، قطب کشاورزی در شرق استان سمنان است و در فراوری چند محصول مانند چغندرقند، گندم و آفتابگردان دیم مقام اول را دارد.

در این شهرستان 69 هزار و 755 هکتار زمین کشاورزی و باغی وجود دارد، هر سال بیش از 35 هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات دیم وآبی می رود.

سطح باغ های این شهرستان سه هزار و 582 هکتار است و انواع محصولات باغی مانند پسته، زردآلو، سیب، انگور و دیگرمحصولات فراوری می گردد.

میامی با 2 بخش مرکزی و کالپوش و 39 روستا بیش از 40 هزار تن جمعیت دارد که 80 درصد آن ها در روستاها به کشاورزی ، باغداری و دامداری اشتغال دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1649

به "خبرنگاران 650 پروانه فعالیت کشاورزی سال 99 در میامی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 650 پروانه فعالیت کشاورزی سال 99 در میامی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید