خواص دمنوش گل محمدی چیست؟

به گزارش سیلور 7، تقویت کننده و رفع کننده ناراحتی های ریه، کلیه و تپش شدید قلب است.

خواص دمنوش گل محمدی چیست؟
دمنوش گل سرخ یا چای گل سرخ با استفاده از برگ گل محمدی تازه یا خشک تهیه میگردد. با طرز تهیه دمنوش گل سرخ و خواص دمنوش گل سرخ آشنا شوید.

گل سرخ یا گل محمدی

گل سرخ، گل محمدی یا گل گلاب نوعی گل رز است که از دیرباز در ایران کشت می شده و مهم ترین کاربرد آن در صنعت گلاب گیری است. گل سرخ یا گل محمدی از تیره رزاسه بوده و قسمت قابل مصرف آن گلبرگ و ماده موثره آن تانن می باشد.

منطقه ها مورد کشت گل محمدی اغلب منطقه ها کوهپایه ای و مماطق خشک و نیمه خشک با تابستان های معتدل و خشک و زمستان های سرد می باشد.

در حال حاضر کشت گل محمدی در 14 استان ایران صورت می پذیرد که مهمترین آنها استان های دهستان لاله زار کرمان، فارس داراب (لایزنگان) و شهر میمند فارس ، کاشان و آذربایجان شرقی است و در مابقی استانها کشت بیشتر به صورت پراکنده می باشد.

بزرگترین دشت گل محمدی دنیا در روستای لایزنگان (از توابع داراب) با مساحت حدود حدود 5000 هکتار واقع شده است که گل محمدی در آنجا به روش دیم کشت می گردد.

در برزک، نیاسر، قمصر، کاشان، اصفهان، دهستان لاله زار کرمان، داراب (لایزنگان) فارس و شهر میمند فارس از آن گلاب می گیرند و برخی آنرا هم تقطیر می کنند.

مصارف گل سرخ یا گل محمدی

محصول عمده گل محمدی، گلاب، اسانس و گلبرگ خشک می باشد، که از آنها در صنایع دارویی، عطرسازی، فراورده های بهداشتی و آرایشی و صنایع غذایی استفاده می گردد. مصارف دارویی آن بیشتر در درمان دردهای رماتیسمی، قلبی، تقویت اعصاب و معده و رفع برخی از سردردها بوده و در تهیه شربت، مربا و در صنایع شیرینی پزی و تهیه بستنی هم از آن استفاده می گردد.

یکی دیگر از مصارف مفید و شناخته شده گل سرخ یا گل محمدی، تهیه دمنوش گل سرخ می باشد. چای یا دمنوش گیاهی گل سرخ یک نوشیدنی معطر و فوق العاده با خواص مثال زدنی و پرخاصیت برای آن هایی است که علاقمند به نوشیدنی های گرم هستند. گل محمدی طبیعتی گرم دارد و برای تسکین اعصاب فوق العاده است. شما می توانید از این گلبرگ های خوش رنگ و معطر چای تهیه نموده و یک نوشیدنی صد درصد شرقی و آرامبخش تهیه کنید.

طرز تهیه دمنوش گل سرخ

یک قاشق غذاخوری گل سرخ را به همراه یک قاشق غداخوری چای سیاه یا چای سبز در یک قوری به همراه آب در دمای 80 درجه ریخته به مدت 15 الی 20 دقیقه دم کنید.

چای یا دمنوش گل سرخ را می توانید همراه با عسل میل کنید.

خواص دمنوش گل سرخ

1- چای گل سرخ در بهبود دردهای قاعدگی موثر است.

2- دمنوش گل سرخ موجب افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری ها شده و ریه ها را تقویت می نماید

3- گل سرخ منبع آنتی اکسیدان بوده و از خواص دمنوش گل سرخ می توان به خاصیت ضد سرطانی آن اشاره نمود.

4- این دمنوش عوارض و نشانه های سرماخوردگی، آنفلوآنزا، زکام و گرفتگی های برونشی را از بدن دور می نماید.

5- غرغره کردن دم نموده یا دمنوش این گیاه گلو درد را رفع می نماید.

6- دمنوش این گیاه بوی بد دهان را رفع می نماید.

7- چای گل سرخ باعث تسکین دستگاه عصبی می گردد.

8- دمنوش این گیاه رفع کننده نفخ معده است.

9- دمنوش گل سرخ تب بر است.

10- تقویت کننده و رفع کننده ناراحتی های ریه، کلیه و تپش شدید قلب است.

منبع:سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1883

به "خواص دمنوش گل محمدی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص دمنوش گل محمدی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید