درخواست از کره شمالی در آستانه شروع به کار دولت جدید آمریکا

به گزارش سیلور 7، کره جنوبی از همسایه شمالی خود خواسته تا درصورت روی کار آمدن دولت جدید آمریکا از اتخاذ سیاست های تحریک آمیز اجتناب کند.

درخواست از کره شمالی در آستانه شروع به کار دولت جدید آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یونهاپ، وزارت اتحاد کره جنوبی از همسایه شمالی اش خواست تا به دنبال پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سیاست های تحریک آمیز بپرهیزد و رفتاری منطقی و انعطاف پذیر داشته باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این درخواست پس از آن از سوی کره جنوبی مطرح شد که شک و شبهه هایی درباره سیاست پیونگ یانگ در قبال مذاکرات خلع سلاح پس از روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا ایجاد شده و احتمالاتی درباره اتخاذ سیاست های تحریک آمیز از سوی کره شمالی برای تحت تاثیر قرار دادن واشنگتن در مذاکرات آینده هسته ای میان دو طرف مطرح شده است.

چو هی سیل، سخنگوی معاون وزیر اتحاد کره در این باره گفت: آنچه قصد داریم بر آن تاکید کنیم این است که دو کره باید ابتدا مذاکرات را در زمانی که شرایط آن مهیاست از سر گرفته و اعتمادسازی نمایند. از این نظر ما بار دیگر از کره شمالی خواستیم تا رفتاری عاقلانه، منعطف و محتاط برای کنار آمدن با شرایط کنونی اتخاذ کند.

کره شمالی اخیرا اقدام به رونمایی از تازه ترین موشک راهبردی خود نموده و همسایه جنوبی این کشور که چنین اقداماتی را تحریک آمیز می داند خواهان کاهش تنش و اجتناب از چنین سیاست هایی است.

کره شمالی تا به امروز واکنشی به نتایج انتخابات آمریکا نداشته و کارشناسان معتقدند این کشور درحال آنالیز نتایج انتخابات بوده و یا در انتظار پذیرش رسمی شکست از سوی دونالد ترامپ است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1358

به "درخواست از کره شمالی در آستانه شروع به کار دولت جدید آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست از کره شمالی در آستانه شروع به کار دولت جدید آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید