درخواست کشورهای اروپایی برای اخراج پناهجویان افغان

به گزارش سیلور 7، علی رغم تشدید تنش ها میان نیروهای امنیتی افغانستان و گروه طالبان، شش کشور اروپایی با ارسال نامه ای به کمیسیون اروپا خواهان اخراج پناهجویان افغان به کشورشان شدند.

درخواست کشورهای اروپایی برای اخراج پناهجویان افغان

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، رسانه های غربی گزارش کردند علی رغم دستاورد های هفته های اخیر طالبان و درخواست دادگاه حقوق بشر اروپا، دست کم 6 کشور اروپایی با ارسال نامه ای به کمسیون اروپا، خواهان بازگرداندن پناهجویان افغان به کشورشان شدند.

شبکه یورونیوز در این خصوص گزارش کرد، کشور های اتریش، بلژیک، دانمارک، آلمان، یونان و هلند اخیراً با ارسال نامه ای خطاب به کمیسیون اروپا مدعی شدند که توقف بازگشت پناهجویان افغانستان، سیگنال اشتباه ارسال می نماید و احتمالاً تعداد شهروندان افغان بیشتری را ترغیب می نماید تا کشور خود را به سمت اتحادیه اروپا ترک نمایند.

ادالبرت جانز سخنگوی امور داخلی کمیسیون اروپا شرح داد که این برعهده هر کشور عضو اتحادیه اروپا است که یک ارزیابی فردی از این موضوع داشته باشد که آیا بازگشت (پناهجویان افغان به کشور افغانستان) در شرایط خاص امکانپذیر است یا خیر و باید اصول قابل توجه حاکمیت قانون و سایر حقوق اساسی در این زمینه نظر گرفته گردد، اما این مسئله ای نیست که اتحادیه اروپا به طور خاص بتواند آن را کنترل و برنامه ریزی کند.

بر اساس گزارش یورونیوز، درخواست این 6 کشور عضو اتحادیه اروپا یک هفته پس از آن مطرح شده است که دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) از مقام های اتریش خواست از اخراج یک تبعه افغان تا حداقل 31 آگوست (9 شهریور ماه) خودداری کند.

بر اساس این گزارش، افغانستان در ماه ژوئیه (ماه گذشته میلادی) از اروپا درخواست کرد تا برای سه ماه اخراج اتباع افغان را به واسطه وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان متوقف کند. پیش از آن سه کشور فنلاند، سوئد و نروژ اتباع افغان را به کشورشان بازگردانده بودند.

این خبر در حالی منتشر شده است که گروه طالبان روز گذشته (سه شنبه) گفت که هفتمین مرکز استان افغانستان را هم تحت کنترل خود درآورده است با این حال، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین اظهارنظر خود توضیح داد که از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان پشیمان نیست.

طی دو دهه جنگ آمریکا و همپیمانانش در افغانستان، طالبان دستاورد های افزایشی در عرصه نبرد به خصوص در منطقه ها حومه ای به دست آورده است. اما پیش از آنکه بایدن خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را اعلام کند نبرد ها اغلب با بن بست همراه بوده و طالبان به ندرت توانسته که کنترل مراکز 34 استان افغانستان را برای مدتی طولانی در دست بگیرد.

سرعت پیشروی طالبان باعث شگفتی مقام های آمریکایی شده و سبب شده تا اشرف غنی و دولت وی به افزایش حمایت ها از افراد مسلح محلی بپردازد تا آن ها به مقابله با طالبان بپردازند.

بعضی تحلیل گران هم ابراز نگرانی نموده اند که شرایط کنونی افغانستان باعث جنگ داخلی تمام عیار گردد که طی آن گروه های رقیب که از حمایت قدرت های خارجی برخوردار هستند برای کنترل منطقه ها به جنگ با یکدیگر بپردازند.

در خاتمه، این رنج مردم افغانستان است که ادامه خواهد یافت. بر اساس گزارش یونیسف، تنها طی 72 ساعت اخیر، 27 کودک کشته شده و 136 کودک دیگر مجروح شده اند. از سوی دیگر، جنگ باعث بی خانمان شدن ده ها هزار نفر در این کشور شده است.

شهرزاد اکبر رئیس کمیته مستقل حقوق بشر افغانستان در پیامی در توییتر نوشت: به اسم یک مادر، می خواهم که این جنگ خاتمه یابد. من نمی خواهم تا بچه ها بیشتری دوران کودکی من را تجربه نمایند. جنگ هیچ برنده ای ندارد بلکه همه بازنده هستند.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1803

به "درخواست کشورهای اروپایی برای اخراج پناهجویان افغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست کشورهای اروپایی برای اخراج پناهجویان افغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید