دریافت وجه هنگام ثبت نام در مدارس دولتی ممنوع است
به گزارش سیلور 7، خبرنگاران/گیلان رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گیلان گفت: کلیه وجوه دریافتی مجاز در هنگام ثبت نام شامل بیمه و کتاب های درسی فقط به وسیله واریز به حساب مدرسه امکان پذیر است.

مجید فاریابی در جمع سیلور 7 با اشاره به لزوم اطلاع رسانی دقیق وجوه دریافتی توسط مدیران مدارس، اظهار کرد: دریافت هرگونه هزینه های اختیاری و دیگر خدمات با هماهنگی و موافقت انجمن اولیای مدرسه و رعایت سایر قوانین پس از آغاز سال تحصیلی امکان پذیر خواهد بود.
وی با اشاره به بازدیدهای مستمر بازرسان ستاد نظارت بر ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان از بعضی مدارس، اضافه کرد: از آغاز ثبت نام تا 12 تیر ماه از 14 ستاد ثبت نام ادارات و همچنین 82 مدرسه بازدید شده که در این بین، نسبت به احضار دو مدیر، تذکر به 6 مدیر مدرسه و یک مورد برگشت وجه اقدام شده است.
رئیس ستاد نظارت بر ثبت نام مدارس آموزش و پرورش استان گیلان گفت: ثبت نام دانش آموزان در مدارس عادی دولتی و هیئت امنایی بر اساس محدوده بندی جغرافیایی انجام می گردد.
فاریابی با اشاره به گشایش پایگاه های سنجش سلامت از اول مرداد، بیان نمود: مدیران مدارس موظفند از تاریخ 10 تیرماه نسبت به ثبت نام در سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود و یا پیش دبستان برای نوبت گیری اقدام نمایند.
وی درباره ثبت نام مدارس غیر دولتی نیز گفت: انعقاد قرارداد شهریه بین ولی دانش آموز و مدرسه غیر دولتی در سامانه معین شهریه به نشانی www.mosharekatha.ir انجام می گردد که یک نسخه از آن پس از مهر و امضا به اولیا تحویل می گردد.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش استان گیلان گفت: سامانه رسیدگی به شکایات به نشانی shekayat.medu.ir و شماره تلفن 33324876 آماده پاسخگویی به شکایات احتمالی اولیا است.
منبع: خبرگزاری ایسنا