در ایران از فوتبال لذت نمی بریم، نگاهمان به هر پنج بازی است

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران، امیرحسین پیروانی قبل از بازی سایپا و صنعت نفت آبادان گفت: با سایپا بازی داریم که در بخش مدیریت و فنی یکی از باثبات ترین ها بوده است. آنها باشگاه با برنامه ای هستند و خوشحالم فردا دوست خوبم یعنی ابراهیم صادقی و کادر فنی اش را از نزدیک می بینم. صادقی و تیم سایپا وجه اشتراکی با باشگاه ما دارند؛ تک بعدی نیستند و فقط به نتیجه توجه نمی کنند.

در ایران از فوتبال لذت نمی بریم، نگاهمان به هر پنج بازی است

مربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان اضافه نمود: سایپا و صنعت نفت آینده ای برای فوتبال کشور متصور هستند. به همین دلیل به بازیکنان جوان فضا می دهند. البته سایپا در این زمینه کم نوسان بوده است. آنها امسال هم نتایج تقریباً یکدستی گرفته اند. ما هم ذدنیال رشد و ترقی هستیم.

وی تاکید کرد: فارغ از جوانگرایی دنبال نتیجه هم هستیم. امیدوارم با تمرینات خوبی که در یک هفته اخیر با بررسی سایپا انجام داده ایم بتوانیم این تیم را شکست دهیم.

پیروانی درباره عملکرد نه چندان قابل قبول حریف خود در بازی فردا یادآور شد::سایپا با برنامه است. شاید فلسفه کادر فنی آنها بازی بسته باشد اما میزان دوندگی بسیار بالایی دارند. طبیعی است تیم هایی که دنبال دفاع تاکتیکی خوب هستند در فاز حمله چندان اثرگذار نباشند. با این حال سایپا بازیکنان خوبی دارد و کیفیت فنی بالایی دارند.

وی در باره حضور صنعت نفت در جایگاه دوم جدول شرح داد: طبق برنامه ای که داشتیم برای هر پنج هفته برنامه ریزی داریم. الان زمان نگاه کردن به جدول و اینکه بخواهیم ذهنیت خود را روی قهرمانی یا کسب سهمیه بگذاریم نیست. دنبال این هستیم در هر 5 هفته امتیازهای مدنظر را به دست آوریم و اکنون زود است بخواهیم به سرانجام لیگ نگاه کنیم. البته با تمام وجود تلاش می کنیم.هواداران صنعت و مردم آبادان شایسته بهترین ها هستند.

مربی تیم فوتبال صنعت نفت درباره انتقاد باشگاه ها از برنامه ریزی مسابقات لیگ برتر اضافه نمود: حال فوتبال ایران خیلی خوب نیست. فوتبال یک پدیده اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حاکمیتی است و حتی روابط بین کشورها را ترسیم می کند. شعار فیفا هم لذت بردن از فوتبال است. فکر می کنم در ایران لذتی را که باید از فوتبال نمی بریم. مربیان و مسئولان با مصاحبه های خود بخشی از فضا را متشنج می کنند. بخشی از این موضوع و گلایه ها به بازی های روانی بازمی گردد. لیگ ما تبدیل به لیگی گلایه ای شده است.

پیروانی اضافه نمود: مربیانی که نتیجه نگرفته اند یا اهداف مدنظر باشگاه را به دست نیاورده اند، با فرار به جلو بازی روانی راه می اندازند و دائماً در حال انتقاد از برنامه ریزی بازی ها، کیفیت زمین و داوری هستند. فضا به حدی داغ شده که برای مثال اگر تیم ایکس از موضوعی انتقاد می کند تیم مقابل هم به همان فضا دامن زده و شروع به انتقاد می کند.

وی شرح داد: شاید به جرأت بتوانم بگویم بیشترین ظلم و تضییع حق در لیگ امسال برای تیم صنعت نفت بوده است، اما یک مورد را نشان بدهید که باشگاه بیانیه ای داده باشد. در دو بازی گل صد درصد سالم را اعلام نکردند. پنالتی صد درصدمان گرفته نشد اما پذیرفتیم این موضوع بخشی از فوتبال است. همان گونه منِ مربی و فوتبالیست اشتباه می کنیم، داور هم اشتباه می کند. اما هیچ گاه این موضوع را به بحث اصلی فوتبال تلقی نکردیم.

مربی تیم فوتبال صنعت نفت ادامه داد: می توانم مستند نشان بدهم در کدام بازی ها گل صحیح و پنالتی برای صنعت نفت اعلام نشد. به عنوان یکی از کوچک ترین اهالی فوتبال از همه می خواهم شرایطی فراهم کنند که این رشته به لذت بخشی خود بازگردد و مردم از تماشای فوتبال لذت ببرند. ضمن اینکه باید حرمت ها را هم حفظ کنیم و مدام انتقاد نکنیم.

پیروانی گفت: از سهیل مهدی و همکارانش در سازمان لیگ که تحت فشار بازی ها را برگزار می کنند تشکر می کنم. دو هفته قبل با آلومینیوم اراک بازی داشتیم. با توجه به اینکه پرواز برای صنعت نفت در شب میسر نبود، از سازمان لیگ به شکل رسمی خواهش کردیم این مسابقه را به جای ساعت 15 در ساعت 14 برگزار کند تا تیم ما بتواند با پرواز شب به آبادان بازگردد. اما به دلیل موجه با این درخواست موافقت نکردند و ما هم گلایه ای نکردیم. اما همین یک ساعت سبب شد پروازمان را از دست بدهیم، فردای بازی در تهران بمانیم و تمرین ریکاوری مان هم برگزار نگردد. در نهایت با 24 ساعت تأخیر از تهران به آبادان بازگشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت های کرونایی و سایر مسائل نتوانستیم تمرین ریکاوری خود را برگزار کنیم.

مربی تیم فوتبال صنعت نفت گفت: به هر حال سازمان لیگ برای برنامه ریزی مسابقات محدودیت ها و معذوریت هایی دارد که ما هم آن را پذیرفتیم. باید همه به هم کمک کنیم تا مردم به دلیل نگرانی های اقتصادی و بیماری کرونا از فوتبال لذت ببرند و شاد شوند. چرا فرهنگ اعتراض واقعاً زیاد شده است؟

پیروانی درباره غیبت سیروس پورموسوی در نشست خبری گفت: صحبت های من طبق هماهنگی با سیروس پورموسوی بوده و با توجه به مسائل پروازی زودتر به تهران آمدم و اگر پرواز تیم ما در زمان مقرر انجام می شد او می آمد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1456

به "در ایران از فوتبال لذت نمی بریم، نگاهمان به هر پنج بازی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ایران از فوتبال لذت نمی بریم، نگاهمان به هر پنج بازی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید