دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی از محصولات مقابله با ویروس کرونا استقبال نکردند

به گزارش سیلور 7، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: این پارک با شروع شیوع ویروس کرونا اقدامات فناورانه ای انجام داد که متاسفانه دستگاه های اجرایی استان استقبالی برای استفاده از این محصولات نکردند.

دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی از محصولات مقابله با ویروس کرونا استقبال نکردند

عبدالرضا واعظی، رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: پارک علم و فناوری استان با شروع شیوع ویروس کرونا برای جلوگیری از این ویروس اقدامات فناورانه ای را انجام داد که متاسفانه زمانی که از این دستاورد های رونمایی شد، برای استفاده محصولات در استان با مشکل روبرو شدیم.

واعظی شرح داد: دستگاه های اجرایی استان استقبالی برای استفاده محصولات فناورانه ما نکردند مثلا یکی از شرکت های مستقر در پارک و علم فناوری استان دستگاهی برای ضد عفونی کردن کابینه اتوبوس های شهری طراحی کرده بود علا رغم اینکه این محصول روی اتوبوس های نصب و از سوی استانداری رونمای و عملکرد آن تایید شده بود، ولی اتوبوس رانی دستگاه پیش و پا افتاده ای را طراحی و نصب کرد دستگاهی که از سوی شرکت دانش بنیان ما طراحی شده بود کل فضای کابین اتوبوس را ضد عفونی می کرد، ولی دستگاهی که خود اتوبوس رانی طراحی کرده ورودی اتوبوس ها نصب می شود و مواد ضد عفونی روی مسافران می پاشد.

رئیس پارک و علم و فناوری آذربایجان شرقی شرح داد: متاسفانه حمایتی از شرکت های دانش بنیان در استان نمی شود بعضی از محصولات ما احتیاج به تاییده سازمان غذا و دارو دارد، اما هنوز این شرکت ها نتوانستند مجوز این محصولات را بگیرند با وجود نامه نگاری های که انجام دادیم و پیگیری های ما هم برای این شرکت ها به نتیجه ای نرسیده است و زمانی که حمایتی از شرکت دانش بنیان نشود دچار سرخورده می شوند.

وی بیان نمود: برای اینکه محصولات ما در استان مورد استفاده قرار گیرد، نامه ای از سوی کمیته علمی به ستاد ملی مبارزه با کرونا استان به استاندار استان نوشته شده است و از وی در خواست شده تا از محصولات شرکت های دانش بنیان که در مراسمی رونمایی شده مورد حمایت قرارگیرد.

واعظی بیان نمود: این موضوع مایه تاسف که محصولات شرکت های دانش بنیان در استان مورد استقبال قرار نمی گیرد، ولی استان های دیگر از این محصولات استفاده می کنند.

رئیس پارک و علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: بعضی از مسئولین استان از ما درخواست محصولی می کنند، اما وقتی پای عمل میرسد به ما می گویند ما به همچنین محصولی در استان احتیاج نداریم مثلا یکی از شرکت های دانش بنیان استان که بزرگترین تولید کننده برد های کامپیوتری در خاورمیانه است و 70 درصد از برد های لوازم خانگی از این شرکت تامین می شود به خاطر ویروس کرونا و برای رفاه بیماران کرونایی راستا کار خود را تغییر داده ونتیلاتور تولید کرده است، اما مسئولین بهداشت علوم پزشکی استان می گویند ما به ونتیلاتور احتیاجی نداریم. ما احتیاج نداریم معنیش این نیست که مردم احتیاج ندارند جامعه احتیاج ندارد این شرکت ونتیلاتور برای مردم طراحی کرده است برای بیماران کرونایی که به جای اینکه در بیمارستان ها بستری بشوند از این دستگاه اکسیژن در منزل خود استفاده کنند.

وی اضافه کرد: ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که چقدر روی حرف هایی که می زنیم، موثر هستیم اینکه مسئولین به شرکت های دانش بنیان ما بگوید برو استاندارد محصول را بگیر بعد هیچ حمایتی صورت نگیرد کار درستی نیست.

واعظی در انتها بیان نمود: شرکت های دانش بنیان ما در حال تلاش ساخت محصولات جدید برای مقابله با ویروس کرونا هستند که به زودی با پایان رسیدن، از آن ها رونمایی خواهیم کرد از جمله یکی از این محصولات کیت های تشخیص کرونا است که در مرحله انجام تست های بالینی است اگر بتوانند مجوز های لازم رابگیرد احتیاجی به واردات این محصول نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1183

به "دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی از محصولات مقابله با ویروس کرونا استقبال نکردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی از محصولات مقابله با ویروس کرونا استقبال نکردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید