رزم حسینی: 90 درصد تسهیلات بانکی به 10 درصد وام گیرندگان داده شده است

به گزارش سیلور 7، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شاهد این هستیم که طی سال گذشته 980 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی توسط بانک ها داده شده که 90 درصد این تسهیلات متعلق به 10 درصد افراد وام گیرنده بوده اند و این به معنای عدم توسعه متوازن ثروت و تکاثر مال و ایجاد فقر است.

رزم حسینی: 90 درصد تسهیلات بانکی به 10 درصد وام گیرندگان داده شده است

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، علیرضا رزم حسینی عصر امروز در نشست با فعالان مالی استان کرمان در حل اتاق بازرگانی اظهار کرد: پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان یک پروژه بی نظیر در خاورمیانه است و در دوره ای اجرا شده که در جنگ و تحریم هستیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان جزو افتخارات مردم کرمان و ایران است، بیان داشت: مردم برای این آب پایدار که به استان کرمان می آید باید جشن بیرند، زیرا این آب می تواند جا های بسیاری را سیراب کند و همه باید برای این پروژه عظیم به خود ببالند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: وزارت صمت 40 درصد فراوری ناخالص و 38 درصد اشتغال کشور را دارد بنابراین نمی تواند نسبت به سیاست های پولی و ارزی بی تفاوت باشد بر اساس برنامه ای وزارت صمت شاهد سیاست های جدید صادراتی و وارداتی هستیم.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه نباید مسئله ای برای صادرنمایندگان به وجود آید و باید مسائل شان را مرتفع کنیم، اضافه نمود: همه کارخانجات استان کرمان با ثبت سفارش در وزارت صمت می توانند نسبت به کالا های اولویت دار اقدام نمایند و در شش ماهه دوم مواد اولیه به فراوانی به کشور می رسد و صادرات هم افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه تفویض اختیارات را دنبال می کنیم، اعلام کرد: برای مقابله با امضا های طلایی باید هزینه دهیم و تخریب ها شروع می گردد، زیرا منافع خیلی ها را به خطر می اندازد و آن ها مقاومت می نمایند، اما ما این کار را می کنیم.

وزیر صمت ابراز داشت: باورمان بر این است که هر گونه تصمیم سازی و تصمیم گیری همراه با نمایندگان مجلس و دولت است و سعی می کنیم و به اجماع برسیم و بعد با درایت و شجاعت اجرا کنیم و هم اکنون در فولاد به اجماع رسیدیم و برای بسته واردات و صادرات هم مصاحبه می کنیم.

رزم حسینی ادامه داد: این را ابلاغ کردیم، معادنی که فعال نیستند یا کم کار کردند سه ماه فرصت دارند تا فعال شوند در غیر این صورت مدیران مجاز هستند مجوز آن ها را به صورت یک طرفه لغو نمایند و مزایده برای سرمایه گذاری جدید انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه افتخار می کنم، کرمانی هستم، توضیح داد: امیدوارم مدل مقابله با فقر و جهل ادامه یابد و شاهد این هستیم که طی سال گذشته 980 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی توسط بانک ها داده شده که 90 درصد این تسهیلات متعلق به 10 درصد افراد وام گیرنده بوده اند و این به معنای عدم توسعه متوازن ثروت و تکاثر مال و ایجاد فقر است.

رزم حسینی با طرح این پرسش که چرا باید 2 میلیون نفر از جمعیت سه میلیون نفری استان کرمان در مناطق محروم و کم برخوردار باشند، گفت: این در شرایطی ست که کرمان استانی صادراتی و معدنی و صنعتی است و این نشان می دهد یک جای کار ایراد دارد.

وی با اشاره به اجرای مناطق اقتصاد مقاومتی در استان های کرمان و خراسان رضوی عنوان نمود: این حرکتی که در کرمان شروع شد و در خراسان بلوغ پیدا نموده است قابل اجرا در سراسر کشور است و هر استان که داوطلب گردد نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی در آنجا شکل می گیرد و مسؤولیت های اجتماعی انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1338

به "رزم حسینی: 90 درصد تسهیلات بانکی به 10 درصد وام گیرندگان داده شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزم حسینی: 90 درصد تسهیلات بانکی به 10 درصد وام گیرندگان داده شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید