رستوران کوتاه قامتان بلند همت

به گزارش سیلور 7، زدن یک چنین کافه رستورانی جرأت می خواهد و همتی بلند. و کوتاه قامتان این کار را کرده اند.

رستوران کوتاه قامتان بلند همت

اعتماد به نفس و اطمینان به این که من آدم توانمندی هستم، کلید بسکمک از موفقیت ها در برخورد های اجتماعی است. این که آدم یاد بگیرد نقاط ضعف خود را تبدیل به نقاط قوت کند یک اصل مهم است. در واقع راز موفقیت در زندگی، داشتن امکانات نیست، بلکه استفاده از کم ترین امکانات به عنوان نقطه قوت است، و من این را زمانی دریافتم که زیر گوش خیابان ولیعصر، در همین تهران خودمان رستوران کوتاه قامتان را دیدم. جایی که نه فقط یک نقطه بی نظیر گردشگری است، بلکه برای گذران وقت در یک عصر پاییزی بسیار هم خاطره انگیز است. با خبرنگاران همراه باشید.

رستوران کوتاه قامتان کجاست؟

خیابان شهید بهشتیِ پرخاطره این مکان منحصر به فرد را در دل خود جای داده است! یک آدرس سر راست. می دانستید پیاده روی در تهران، حتی اگر بی هدف باشد هم، انسان را نهایت به جایی خواهد برد که پر باشد از زیبایی ها، چه به لحاظ طبیعی و چه به لحاظ انسانی. تا روحش جلا یابد و حال دلش خوب شود. وَه که چه خواهد شد اگر همتی بلند آن را ساخته باشد حتی با قامتی کوتاه.

شنیده بودم کافه رستورانی سنتی در تهران افتتاح شده که همه اش را پرسنلی کوتاه قامت اداره می کنند و با برگزاری برنامه هایی سرگرم کننده بسکمک هموطنان را به آنجا می کشانند. به فضایی صمیمی و دل انگیز از تلاشی طولانی مدت اما به نتیجه نشسته. ندیده بودمش تا دیروز که مسیری را به سوی خیابان ولیعصر در پیش گرفتم. به تقاطع شهید بهشتی رسیدم و مقابل در رستوران ایستادم.

آنچه می خواستم یافتم

خودش بود. به داخل سرک کشیدم. کافه رستوران بود، با آن که در ساعت شلوغی نرسیده بودم اما آنجا تقریبا شلوغ بود. داخل شدم. درست می دیدم. همه کارکنان کوتاه قامت بودند. در جایی که صنعت رستوران داری تبدیل به رقابت شده است. زدن یک همچین کافه رستورانی جرأت می خواهد و همتی بلند. و آن ها این کار را کرده بودند. حتی بدون تبلیغات و کمک آن چنانی که به چشم بیاید.

با مدیریت صحبت کردم. محمد ابراهیمی نامی بود که نه با زبانش بلکه با دل دریایی اش صحبت می کرد:

از همان ابتدا می دانست دنبال چه هستم. گفت:

  • دوست داشتم سنتی باشد و قدیمی
  • فضای داخلی کاملاً به سبک خانه های قدیمی است و با حوضی کوچک وسط حیاط حتی اتاق هایی که دور این حیاط واقع شده.
  • موسیقی سنتی زنده، و همکاری کوتاه قامتان دیگر.
  • همه شان قبلاً در رستوران کار کرده اند.
  • از دوستانی دعوت کردم که در انجمن کوتاه قامتان با آن ها آشنا شدم و برخی شان تحصیل کرده و هنرمند هستند.
  • این کافه رستوران در همه بخش ها به جز امور مرتبط با آشپزخانه و آشپزی از افراد کوتاه قامت استفاده می کند.
  • متاسفانه سبک نگرش به کسانی که آسیب پذیرتر هستند، بسیار خاص است. بنابراین قصد داشتم ضمن ایجاد اشتغال، کار متفاوتی کرده باشم که بتواند ماندگار و درعین حال حامی آن ها باشد؛ آنانی که در عین آسیب پذیربودن توانمندی هایی بالقوه دارند.
  • شعار اصلی این کافه رستوران که در پوسترهای تبلیغاتی نیز درج شده: همت از ما، حمایت از شما، برکت ازخدا است.
  • عامل موفقیت و جذب مشتری حضور 15 نیروی کوتاه قامت است که با همدلی دراین مجموعه کار می کنند.
  • این کافه رستوران با مدیریت یک کوتاه قد و ایجاد فضایی که به سبب وجود دوستان هنرمند، سرگرم کننده است، درخدمت بلند اندیشان است.

حرف آخر

وقتی بیرون اومدم تقریباً شب شده بود. برایم جالب بود که حتی اگر دنیا نیمِ تورو بهت نده، خودت می تونی خیلی بیشتر از قامتت رو ازش پس بگیری.

جایی که همه فکر می کنند زیبایی ظاهری و قدو قامت بلند فاکتورهایی مثبت هستند که انسان را به سوی موفقیت سوق می دهند، اما این جا جایی بود که فهمیدم اینطور نیست. آن ها فقط انگیزه و اراده قوی داشتند و تمرکز بر هدف. و از همه مهم تر مقاومت در برابر ناملایمات. پیشنهاد می کنم حتماً برای دیدن این کافه رستوران بروید. حتی اگر چیزی هم آن لحظه هوس نکرده باشید، سر زدن به این مکان می تواند دلگرم کننده باشد.

رستوران کوتاه قامتان درخیابان شهید بهشتی مقابل پارکینگ سینما آزادی قرار گرفته است.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 829

به "رستوران کوتاه قامتان بلند همت" امتیاز دهید

1 کاربر به "رستوران کوتاه قامتان بلند همت" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستوران کوتاه قامتان بلند همت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید