زمان برگزاری دوازدهمین و سیزدهمین آزمون ملی دندانپزشکی سال 99 اعلام شد

به گزارش سیلور 7، دوازدهمین دوره آزمون ملی دندانپزشکی، 9 مرداد ماه سال 99 و سیزدهمین دوره این آزمون، 11 دی ماه 99 برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری دوازدهمین و سیزدهمین آزمون ملی دندانپزشکی سال 99 اعلام شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، دوازدهمین دوره آزمون ملی دندانپزشکی، 9 مرداد ماه سال 99 به صورت الکترونیک و کتبی برگزار خواهد شد.

آزمون ملی دندانپزشکی شامل دو مرحله نظری و عملی است که متقاضیان باید به ترتیب زیر در آن ها شرکت کنند، قبولی در مرحله نظری آزمون شرط معرفی به مراحل بعدی خواهد بود.

مرحله نظری آزمون؛ شامل دو بخش علوم پایه و دروس اختصاصی است که سهم نمره علوم پایه 25 درصد و سهم نمره دروس اختصاصی 75 درصد از نمره کل است.

مجموع حد نصاب قبولی در دو بخش اول و دوم (با احتساب درصد مربوطه) به عنوان حد نصاب قبولی کل آزمون مرحله نظری محاسبه خواهد شد. پس از آن دانشجو میتواند در مرحله عملی شرکت کند. نتیجه قبولی مرحله نظری آزمون ملی دندانپزشکی جهت ورود به مرحله عملی، به مدت یکسال معتبر باقی می ماند.

طرح سؤالات مرحله نظری آزمون به صورت متمرکز و برگزاری آزمون ها در دانشگاه های علوم پزشکی منتخب و با نظارت مستقیم مدیریت های معاونت آموزشی (دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، مرکز خدمات آموزشی و مرکز سنجش آموزش پزشکی) وزارت بهداشت انجام می شود.

مرحله عملی آزمون ملی دندانپزشکی نیز به صورت غیر متمرکز، ولی بر اساس ضوابط و معیار های تعیین شده از سوی کمیته ملی آزمون دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی و توسط دانشکده های دندانپزشکی منتخب دبیرخانه مذکور برگزار می شود و نتایج این مرحله توسط رئیس دانشکده به دبیرخانه گزارش خواهد شد. (اسامی دانشکده ها قبل از برگزاری هر دوره از آزمون ها توسط دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی اعلام خواهد شد).

هزینه شرکت در آزمون ها و همچنین موارد مورد نیاز جهت کار پره کلینیکی و کلینیی (Clinical Requirement) قبل از برگزاری هر دوره از آزمون ها به اطلاع داوطلبان و دانشکده های مجری امتحانات خواهد رسید و تهیه آن ها بر عهده داوطلب است.

سیزدهمین دوره آزمون ملی دندانپزشکی، در 11 دی ماه 99 برگزار خواهد شد. همچنین دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل کرده اند و به نوعی می خواهند مدارک شان ارزیابی شود، موظف هستند برای ارزشیابی، در آزمون ملی دندانپزشکی شرکت کرده و بر اساس منابعی که توسط کمیته مرکزی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی تدوین می شود، در این آزمون شرکت کنند.

لازم به ذکر است؛ تقویم آزمون های گروه علوم پزشکی در جلسه مجازی معاونان دانشگاه های علوم پزشکی تعیین و تصویب و منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1020

به "زمان برگزاری دوازدهمین و سیزدهمین آزمون ملی دندانپزشکی سال 99 اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان برگزاری دوازدهمین و سیزدهمین آزمون ملی دندانپزشکی سال 99 اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید