سرکنسولگری آمریکا در ولادی وستوک روسیه تعطیل خواهد شد

به گزارش سیلور 7، یک مقام وزارت خارجه روسیه با اعلام اینکه سرکنسولگری آمریکا در شهر ولادی وستوک، طبق تصمیم یکجانبه واشنگتن تا اواسط فصل بهار بطور کامل تعطیل می گردد، گفت: امیدواریم دولت بایدن در این خصوص تجدیدنظر کند.

سرکنسولگری آمریکا در ولادی وستوک روسیه تعطیل خواهد شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، آندری برووارتس نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه در منطقه پری مورسکی گفت که سرکنسولگری آمریکا در شهر ولادی وستوک به احتمال زیاد در اواسط فصل بهار بطور کامل تعطیل خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته وی، تصمیم گیری درباره بسته شدن این دفتر نمایندگی دیپلماتیک، بطور یکجانبه از سوی وزارت امور خارجه آمریکا گرفته شده و با توجه به تکمیل کلیه تشریفات لازم، این مسئله احتمالاً تا اواسط بهار سال 2021 شکل نهایی پیدا خواهد نمود.

این دیپلمات روس در عین حال ابراز امیدواری کرد که دولت جو بایدن در این تصمیم گیری تجدید نظر کند، به خصوص که این مسئله مغایر با فرایند کلی توسعه همکاری های بین المللی منطقه پری مورسکی با کشورهای خارجی است.

لازم به یادآوری است که مایک پامپئو وزیر خارجه سابق آمریکا در ماه دسامبر سال 2020 (دی ماه گذشته) تصمیم گرفت تا سرکنسولگری ایالات متحده در شهر ولادی وستوک روسیه را تعطیل نموده و فعالیت سرکنسوگری این کشور در شهر ایکاترینبورگ را نیز به حالت تعلیق درآورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1519

به "سرکنسولگری آمریکا در ولادی وستوک روسیه تعطیل خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرکنسولگری آمریکا در ولادی وستوک روسیه تعطیل خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید