سعیدی: باید عقب ماندگی های کمیسیون ورزشکاران جبران گردد، با بخشنامه و دستور نمی توان همدلی و انسجام ایجاد کرد

به گزارش سیلور 7، دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: باید عقب ماندگی ها جبران گردد و حرکت کمیسیون در مسیری باشد که هم افزایی و همبستگی بین اعضا ایجاد گردد.

سعیدی: باید عقب ماندگی های کمیسیون ورزشکاران جبران گردد، با بخشنامه و دستور نمی توان همدلی و انسجام ایجاد کرد

کیکاووس سعیدی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خصوص اینکه آیا بهتر نبود قبل انتخابات، اعضای کمیسیون ورزشکاران طی یک نشست اختلافات و ابهامات را آنالیز می کردند، گفت: ما به خاطر شرایط فعلی و شیوع کرونا محدودیت هایی داشتیم و نمی توانستیم جلسات زیاد و با فاصله کم برای افراد و ورزشکاران داشته باشیم. آیین نامه به وسیله کانال کمیسیون در اختیار اعضا نهاده شد و همه آن را مطالعه نموده بودند.

وی در ادامه افزود: آیین نامه هیچ مغایرتی با کمیته بین المللی المپیک نداشت. انتخابات کمیسیون ورزشکاران کاملا قانونی و در فضای دموکراتیک برگزار گردید و نشان داد هیچ گونه جهت گیری وجود ندارد.

باید عقب ماندگی های کمیسیون ورزشکاران جبران گردد

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص انتخاب هادی ساعی به عنوان رئیس کمیسیون ورزشکاران و مهم تریم اهداف این کمیسیون یادآوری کرد: هادی ساعی از قهرمانان با تجربه است. باید عقب ماندگی ها جبران گردد و حرکت کمیسیون در مسیری باشد که هم افزایی و همبستگی بین اعضا ایجاد گردد و کمیسیون انعکاس دهنده مسائل ورزشکاران باشد. این کمیسیون نقش مشورتی برای کمیته ملی المپیک دارد و باید از ظرفیت آن و اعضای کمیسیون استفاده گردد. این افراد مجموعه ای از بهترین قهرمان هستند و تصمیمات آنها قابل احترام است و کمیته ملی المپیک از آن حمایت حداکثری دارد.

با بخشنامه و دستور نمی توان همدلی و انسجام ایجاد کرد

سعیدی در پاسخ به این سوال که اختلافات اعضای این کمیسیون با یاری کمیته ملی المپیک حل می گردد و آیا قصد ورود به عنوان میانجی برای ایجاد همدلی را دارید، توضیح داد: همدلی یعنی دلها نزدیک باشد و در نتیجه افکار در راستای همگرایی باشد. با بخشنامه و دستور نمی توان انسجام را ایجاد کرد. اعضا خودشان باید بحث و گفتگو نمایند و برای ارتقای ورزش قهرمانی در این زمان موجود یاری نمایند. انتظار می رود این قهرمانان با انسجام نهایت بهره وری را داشته باشند. فلسفه کمیسیون ورزشکاران تحقق اهداف المپیک و منشور آن است و آنها پل ارتباطی با سایر ورزشکاران هستند. من خوش بین هستم که این دوستان با شرایط جدید بتوانند کنار هم خروجی خوبی داشته باشد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک توضیح داد: ما 18 کمیسیون داریم و کمیسیون ورزشکاران هم یکی از آنهاست و برای ما فرقی ندارد. کمیسیون ها اتاق فکر هستند و همه آنها برای ما ارزشمند هستند فقط شرایط انتخاب رئیس در این کمیسیون متفاوت است. بقیه مسئولان کمیسیون ها در هیئت اجرایی انتخاب می شوند اما کمیسیون ورزشکاران آیین نامه منطبق با IOC و شرایط خود را دارد.

صالحی امیری می توانست بیش از دو قهرمان به کمیسیون ورزشکاران اضافه کند

وی در خصوص موضوعات مطرح شده درباره آیین نامه و انتخاب دو عضو جدید توسط رئیس کمیته و بدون مشورت با رئیس کمیسیون ورزشکاران گفت: هدایت که از IOC وجود دارد قید نموده که NOCها می توانند افرادی را برای تقویت به کمیسیون ورزشکاران اضافه نمایند و این تعداد هم فقط نمی تواند دونفر باشد و می تواند بیشتر هم باشد فقط باید کمتر از تعداد ورزشکارانی باشند که برای حضور در کمیسیون رای آوردند. در کمیسیون ورزشکاران در IOC تعداد 12 نفر توسط فرایند انتخابات و 11 نفر توسط IOC انتخاب می گردد. در این مرحله نیز صالحی امیری دو نفر از قهرمانان را به جمع کمیسیون افزود و هر دو نفر از قهرمانان خوش نام ما هستند.

سعیدی در خصوص زمان برگزاری اولین جلسه کمیسیون ورزشکاران و معرفی دبیر آن گفت: شرایط کرونا مناسب تر گردد قطعا رئیس کمیسیون تاریخی را برای برگزاری اولین جلسه پیشنهاد می دهند و ما در این امر دخالتی نداریم. دبیر کمیسیون هم طی روزهای آینده معرفی می گردد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در سرانجام گفت: از خانم طاهریان تشکر می کنم که کار هماهنگی کمیسیون ها را انجام می دهند و با حسن نیت و دلسوزانه کار می نمایند. همچنین دکتر صالحی امیری همیشه نگاهی پیشران و حمایتی در همه امور دارند تا کارها به خوبی سازماندهی گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1181

به "سعیدی: باید عقب ماندگی های کمیسیون ورزشکاران جبران گردد، با بخشنامه و دستور نمی توان همدلی و انسجام ایجاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعیدی: باید عقب ماندگی های کمیسیون ورزشکاران جبران گردد، با بخشنامه و دستور نمی توان همدلی و انسجام ایجاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید