گرایی با کسب طلای دنیا و المپیک در یکسال تاریخ ساز شد

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران، کشتی آزاد و فرنگی ایران نتایج درخشانی را در رقابت های جهانی 2021 نروژ کسب کرد و توانست بار دیگر به صندلی اصلی و واقعی خود نزدیک گردد. تیم ملی کشتی آزاد در این رقابت ها صاحب سه نشان طلا شد و تیم ملی کشتی فرنگی هم به 4 مدال طلا رسید تا تیم کشورمان با 7 طلا، در صدر جدول کیفیت مدالی مسابقات جهانی قرار گیرد. البته این موفقیت فارغ از کسب مدال های نقره و برنز به وسیله آزاد و فرنگی کاران ملی پوش کشورمان است.

گرایی با کسب طلای دنیا و المپیک در یکسال تاریخ ساز شد

اما در این میان حساب محمدرضا گرایی فرنگی کار وزن 67 کیلوگرم کشورمان از دیگر ملی پوشان مدال آور در دنیای نروژ جدا بود، چراکه او در سال 2021 توانست علاوه بر مدال ارزشمند طلای المپیک توکیو، مدال طلای رقابت های دنیای 2021 نروژ را هم کسب کند.

بدین ترتیب محمدرضا گرایی بیستمین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران را در رقابت های دنیای و المپیک به نام خود ثبت کرد تا تنها ورزشکار ایران باشد که در یک سال قهرمان دنیا و المپیک شده است.

به همین دلیل گرایی شب گذشته پس از کسب طلای رقابت های دنیای گفت: ابتدا خدا را شکر می کنم که در نروژ سربلند بودم و به مدال طلا رسیدم. از تمام هموطنان و همشهری هایم تشکر می کنم که دعای خیرشان بدرقه راه من و محمدعلی بود. خوشحالم هم در المپیک و هم در دنیای قهرمان شدم.

وی توضیح داد: نتایج کشتی فرنگی در مسابقات دنیای حاصل برنامه ریزی دو ساله بود که با کادر فنی داشتیم. اول با گزینشی المپیک آغاز شد، چون سهمیه 67 کیلو را نداشتیم. بعد از المپیک هم قرار بود در دنیای شرکت کنم که ثمره اش دومین طلای من شد.

قهرمان دنیا و المپیک اظهار داشت: هم اکنون احساس خیلی خوبی دارم که در سال 2021 بعد از مشکلاتی که کرونا به وجود آورد، توانستم دو تا طلا بگیرم. امیدوارم کمی از ناراحتی هایی که در این مدت به علت شرایط کرونایی برای ملت عزیز ایجاد شد، کم نموده باشم. سال جاری 4 نماینده از استان فارس در تیم ملی حضور داشتند که امیدوارم این تعداد بیشتر گردد و برترین مدال ها را برای ایران و استان فارس کسب نمایند.

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان شب گذشته در سرانجام رقابت های قهرمانی دنیا پیروز به کسب چهار مدال طلا و دو مدال برنز شد تا بعد از روسیه به اسم نایب قهرمانی دست یابد. میثم دلخانی در وزن 63 کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن 67 کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم و علی اکبر یوسفی در وزن 130 کیلوگرم پیروز به کسب مدال طلا شدند و محمدعلی گرایی در وزن 77 کیلوگرم و پژمان پشتام در وزن 82 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1880

به "گرایی با کسب طلای دنیا و المپیک در یکسال تاریخ ساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرایی با کسب طلای دنیا و المپیک در یکسال تاریخ ساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید