پرفروش ترین خودروساز جهانی

به گزارش سیلور 7، تهران (پانا) - تویوتا موتور ژاپن در سال 2021 نسبت به سال قبل از آن 1/ 10 درصد رشد داشت و برای دومین سال پیاپی، این مقام را حفظ کرد و با مقام دوم یعنی گروه فولکس فاصله بیشتری گرفت.

پرفروش ترین خودروساز جهانی

به گزارش سایپانیوز به نقل از رویترز، این خودروساز ژاپنی در سال 2021 پیروز به فروش 5/ 10 میلیون دستگاه خودرو در سطح جهان شد که شامل زیربرندها و شرکت های تابعه تویوتا از جمله دایهاتسو و هینو موتورز هم می گردد. فولکس واگن در سال 2021 پیروز به فروش 9/ 8 میلیون دستگاه خودرو شد که نسبت به سال قبل از آن 5 درصد افت داشت و کمترین مقدار فروش این گروه خودروسازی در 10 سال گذشته بود.

تقریبا همه خودروسازان جهان به علت کمبود تراشه (پردازشگرهای نیمه هادی) مجبور به کاهش یا توقف خطوط فراوری خود شده اند و علت اصلی آن وقفه هایی بود که به علت شیوع جهانی ویروس کرونا به وجود آمد و بعلاوه به خاطر بسط و توسعه احتیاج در سایر لوازم برقی و الکترونیکی، کامپیوتر و موبایل، کمبود تراشه بیشتر خود را در صنایع مختلف نشان داد.

با این حال این خودروساز ژاپنی بهتر از بقیه خودروسازان جهان معضل بزرگ وقفه در فراوری به خاطر کرونا و کمبود تراشه را پشت سر گذاشت. البته یکی دیگر از دلایل آن هم این بود که ژاپن، بخشی از آسیا و بیشتر بازارهای تویوتا کمتر از اروپا از کمبود تراشه آسیب دیدند. سال اقتصادی تویوتا شباهت زیادی به سال شمسی دارد و در 31 مارس 2022 به خاتمه می رسد و پیش بینی تویوتا این است که تا خاتمه سال اقتصادی این خودروساز، فراوری و فروش 9 میلیون دستگاه به ثبت برسد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2064

به "پرفروش ترین خودروساز جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرفروش ترین خودروساز جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید