سفیر انگلیس در چین احضار شد

به گزارش سیلور 7، چین در واکنش به انتشار مقاله ای از سوی خانم کارولین ویلسون سفیر بریتانیا در پکن درباره فعالیت رسانه های بین المللی در چین، این دیپلمات بریتانیایی را به وزارت خارجه احضار کرد.

سفیر انگلیس در چین احضار شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

از روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست، سفیر بریتانیا در پکن هفته گذشته در مقاله ای به زبان چینی که در حساب رسمی وی چت سفارت انگلیس در این کشور منتشر شد، از پوشش انتقادی رسانه های بین المللی از جمله بی بی سی از دولت چین دفاع نموده بود.

انتشار این مقاله در شرایطی است که پیشتر بریتانیا پخش شبکه جهانی چین (CGTN) در این کشور را ممنوع نموده بود، پکن هم در واکنش به این اقدام، مجوز بی بی سی جهانی را در چین لغو کرد.

وزارت خارجه چین در بیانیه ای اظهار داشت: دولت چین مخالف فعالیت رسانه های بین المللی نیست اما بعضی رسانه ها مغرضانه و بدونه هیچگونه مستنداتی، از آزادی بیان و مطبوعات سوء استفاده نموده و در خصوص چین به اخبار جعلی روی آورده و به دولت و حزب کمونیست این کشور حمله می نمایند.

در ادامه این بیانیه آمده است: چنین اقداماتی با مسئولیت های یک دیپلمات همخوانی ندارد.

خانم ویلسون در مقاله خود گفته بود رسانه هایی که از عملکرد دولت چین انتقاد می نمایند، نقش مثبتی در نظارت بر دولت چین دارند و جای خالی منتقدان داخلی را پر نموده اند. او همچنین از عملکرد رسانه های انگلیسی به ویژه بی بی سی دفاع نموده است.

سفیر انگلیس در چین در واکنش به انتقاد بعضی رسانه ها و مقامات دولت چین از مقاله اش گفت: سفیر پیشین چین که 11 سال در بریتانیا بود افزون بر 170 مقاله و یاداشت در رسانه های اصلی بریتانیا منتشر نموده است.

تنش ها بین چین و انگلیس در ماه های اخیر اوج گرفته است، به ویژه در خصوص انتقاد لندن از پکن در خصوص نحوه رفتار با مسلمانان اویغور و حمایت لندن از ساکنان هنگ کنگ که خواهان مهاجرت به انگلیس هستند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1628

به "سفیر انگلیس در چین احضار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر انگلیس در چین احضار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید