سلبریتی ها باید مالیات دهند

به گزارش سیلور 7، نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند هنرمندان با درآمد بیش از 200 میلیون تومان در سال 1400 مشمول مالیات شوند.

سلبریتی ها باید مالیات دهند

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر روز سه شنبه در جریان آنالیز جزئیات لایحه بودجه 1400 با رای موافق به بند الحاقی 3 تبصره 6 ماده واحده مقرر کردند؛ معافیت مالیاتی فعالیت های مربوط به انتشارات یاری درسی و فعالیت های هنری از قبیل بازیگری موضوع بند(ل) ماد(139) قانون مالیات های مستقیم، صرفاً تا سقف 2 میلیارد ریال در سال قابل اعمال است و بعد از آن حسب مورد به نرخ ماده(105) یا ماده(131) قانون مالیاتهای مستقیم مشمول مالیات می گردد.

در جریان آنالیز این پیشنهاد، زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: کمیسیون تلفیق برای اولین بار مالیات سلبریتی ها را در بودجه پیش بینی کرد، آنها براساس قانون هر درآمدی داشتند از پرداخت مالیات معاف بودند، اما ما در لایحه بودجه برای معافیت مالیاتی آنها سقف معین کردیم.

پیش از این کمیسیون تلفیق سقف معافیت مالیاتی فعالیت های مربوط به انتشارات یاری درسی و فعالیت های هنری از قبیل بازیگری را پنج میلیارد ریال در سال معین نموده بود که به پیشنهاد یکی از نمایندگان و تصویب مجلس، سقف معافیت مالیاتی هنرمندان به 200 میلیون تومان کاهش یافت.

منبع: فرارو
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1541

به "سلبریتی ها باید مالیات دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلبریتی ها باید مالیات دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید