شفاف سازی 6 ناشر بورسی در سامانه کدال

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران، طی چند روز گذشته، اطلاعیه های متعددی در مورد افشای اطلاعات بااهمیت شرکت ها در سامانه کدال منتشر شد و شرکت های بورسی و فرابورسی متعددی به منظور رعایت اصل شفافیت در بازار سهام، سهامداران را از رویدادهای بااهمیت، جزئیات اقتصادی و عملکردی خود آگاه کردند.

شفاف سازی 6 ناشر بورسی در سامانه کدال

این اطلاعیه ها در دو گروه الف و ب دسته بندی می شوند، از این رو برای سهامداران اهمیت دارد که به بهای سهام شرکت ها سمت و سو می دهند. به همین منظور در ادامه به تشریح چندی از آنها پرداخته ایم.

فروی

شرکت ذوب روی اصفهان از افزایش دارایی های ثابت خود اطلاع داد. بر این اساس، این شرکت اعلام نمود که 6دیزل ژنراتور برای تامین 10مگاوات برق موردنیاز خود خریداری نموده است.

قطران

شرکت پالایش قطران زغال سنگ از افزایش نرخ خرید مواد اولیه اطلاع داد. این شرکت اعلام نمود که روغن CSO پالایش نفت شازند، با توجه به خرید به وسیله بورس انرژی و کالا از 18دی ماه 1400، 20 درصد افزایش نرخ داشته است.

وتوسم

شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی اعلام نمود که تعداد یک میلیارد و 203میلیون و 484 هزار سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی معادل 74/ 26 درصد متعلق به بانک ملی و به قیمت پایانی تابلوی بورس روز قبل از تاریخ عرضه یا تاریخ انتشار آگهی مزایده -هر یک بالاتر باشد- به اضافه 30 درصد قیمت مذکور به عنوان صرف سهام مدیریتی و با شرایط یکجا و نقد، روز 17 بهمن 1400 از سوی بانک ملی عرضه خواهد شد.

نوری

روز گذشته شرکت پتروشیمی نوری از آغاز مجدد فعالیت های متوقف شده خود اطلاع داد. بر این اساس شرکت اعلام نموده است که مطابق برنامه ریزی اجرا شده، تعمیرات اضطراری شرکت اجرا شده و از تاریخ 19دی ماه 1400 تمامی واحدها راه اندازی و در سرویس قرار گرفته اند.

قتربت

قتربت نتیجه نهایی دعوی علیه شرکت در مورد گران فروشی شکر از سوی اداره صنعت و معدن شهرستان تربت حیدریه را در سامانه کدال منتشر کرد.

در اطلاعیه شرکت آمده است که بر اساس گزارش اداره صنعت و معدن تجارت شهرستان تربت حیدریه مبنی بر گران فروشی میزان هزار و 642تن شکر از تاریخ 12/ 08/ 1399 تا 22/ 08/ 1399 ادعا بر این بوده است که شرکت بخشنامه ابلاغی از سوی انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران در مورد معین قیمت فروش شکر (73هزار ریال) را اجرا نموده است، در صورتی که باید قیمت فروش از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام گردد و مبنای فروش قرار گرفته باشد.

این در حالی است که این شرکت فقط برابر بخشنامه های ابلاغی از سوی انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران که عضو کارگروه قیمت گذاری محصولات بوده، در بازه زمانی مورد ادعا اقدام به فروش شکر به نرخ (73هزار ریال) نموده و هیچ گونه گران فروشی و تخلفی در بازه زمانی فوق نداشته است.

کیمیا

شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران از دریافت دو فقره پروانه اکتشاف (مقدماتی) برای محدوده های معدنی خراسان جنوبی اطلاع داد.

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2066

به "شفاف سازی 6 ناشر بورسی در سامانه کدال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفاف سازی 6 ناشر بورسی در سامانه کدال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید