صادرات 30 میلیاردی انگور آذربایجان غربی به کشورهای عربی و روسیه

به گزارش سیلور 7، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه احتمال می رود 15 هزار تن انگور استان به خارج از کشور صادر گردد، توضیح داد: سال گذشته انگور تولیدی به کشورهای عربی و روسیه با ارزش ریالی 30 میلیارد ریال صادر شده است.

صادرات 30 میلیاردی انگور آذربایجان غربی به کشورهای عربی و روسیه

فتح اله زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه 20 هزار و 100 هکتار از باغات آذربایجان غربی، زیر کشت انگور است، اضافه نمود: پیش بینی می گردد در امسال 112 هزار تن انواع انگور در استان برداشت گردد. ارومیه با فراوری 73 هزار تن بیشترین فراوری انگور استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه کمبودی در تازه خوری انگور نداریم و 35 درصد از انگور فراوریی استان به صورت تازه خوری مصرف می گردد، توضیح داد: 30 درصد انگور فراوریی به کشمش تبدیل می گردد.

فتح اله زاده با اشاره به مصارف انگور در استان توضیح داد: انگور به شکل تازه خوری، دوشاب، کشمش، سبزه، آبمیوه، سرکه، آبغوره، برگ مو، روغن هسته انگور استفاده می گردد.

معاون بهبود فراوریات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه بیش از 30 رقم انگور در استان فراوری می گردد، اظهار کرد: انگور سفید بی دانه، قرمز بی دانه، حسینی، انگور سیاه، صاحابی، قیزیل اوزوم از ازقام انگور فراوریی استان هستند.

فتح اله زاده با اشاره به اینکه کنسانتره انگور وارد نمی کنیم و دراین خصوص میزان فراوری مطلوب و کفایت می نماید، توضیح داد: 19 واحد کنساتره در استان فعال است.

وی با اشاره به وضعیت صنایع تبدیلی استان توضیح داد: 155 واحد، مجوز فعالیت از جهاد کشاورزی استان دریافت نموده و 769 نفر در این واحدها مشغول فعالیتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 64

به "صادرات 30 میلیاردی انگور آذربایجان غربی به کشورهای عربی و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 30 میلیاردی انگور آذربایجان غربی به کشورهای عربی و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید