ظریف: آمریکا دانشمندان ایرانی را گروگان گرفته است

به گزارش سیلور 7، وزیر امور خارجه در توییتی آمریکا را متهم کرد که دانشمندان ایرانی را در بحبوحه بیماری کووید 19 گروگان گرفته است و حتی در شرایط شیوع این بیماری، اجازه مرخصی پزشکی به آنها نمی دهد.

ظریف: آمریکا دانشمندان ایرانی را گروگان گرفته است

به گزارش خبرنگاران، محمد جواد ظریف با انتشار تصویری از گزارش گاردین در صفحه توییتر خود نوشت: آمریکا چندین دانشمند ایرانی را بدون هیچ اتهامی و یا با اتهامات ساختگی تحریمی، به گروگان گرفته و آنها را آزاد نمی نماید؛ حتی در شرایطی که دادگاههای خودش این اتهامات پوچ را رد نموده اند. ایالات متحده حتی از دادن مرخصی درمانی به افراد بی گناهی که در دوره شیوع کرونا در زندان هایی دهشتناک زندانی شده اند، خودداری می نماید.

ظریف ضمن الصاق ی از گزارش روزنامه گاردین از شرایط دکتر سیروس عسگری، از دانشمندان ایرانی که از سوی آمریکا بازداشت شده است، نوشت: هموطنان ما را آزاد کنید.

روزنامه گاردین امروز به نقل از دکتر سیروس عسگری دانشمند ایرانی زندانی در بازداشتگاه اداره مهاجرت آمریکا اطلاع داد که مسئولان به عمد ماسک و مواد ضد عفونی کننده در اختیار زندانیان قرار نمی دهند تا بیماری کووید 19 آنها را از پای درآورد.

عسگری که با وجود تبرئه از اتهام نقض تحریم های ایران، در بازداشتگاه اداره مهاجرت و گمرکات آمریکا گرفتار شده اطلاع داده که بازداشتگاهش آلوده و پر ازدحام است و مقام ها اقدام چندانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام نمی دهند.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 926

به "ظریف: آمریکا دانشمندان ایرانی را گروگان گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: آمریکا دانشمندان ایرانی را گروگان گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید