دلیل هدر رفت آب در منطقه پونک چیست؟

به گزارش سیلور 7، مدیرعامل آب منطقه ای قزوین گفت: حرکت آب های زیر سطحی را علاوه بر پونک در منطقه ها مینودر و کوثر هم شاهد هستیم.

دلیل هدر رفت آب در منطقه پونک چیست؟

به گزارش از ، ملکی مدیرعامل آب منطقه ای قزوین گفت: این آب ها در منطقه ها پونک، کوثر و مینودر به صورت همیشگی وجود دارد و دلیل آن اراضی بالای کانال است که سنگ کف آن بالاست و ضخامت آبرفت آن هم کم است.

وی اضافه نمود: حفاری که در این اراضی برای زیرزمین ساختمان انجام می دهند با آب های زیر سطحی برخورد و این آب ها از دامنه ها حرکت می نمایند و وارد آبخوان دشت قزوین می شوند.

مدیرعامل آب منطقه ای قزوین گفت: از زمانی که مجوز های بالای کانال برای احداث زیرزمین ها داده شده این مشکل بروز نموده است که ما از سال 93 ورود کردیم و مکاتباتی را در این زمینه انجام دادیم.

ملکی اضافه نمود: در مکاتبات صورت گرفته با دستگاه های مربوطه 3 تا پیشنهاد داده شد که یکی از آن ها لغو مجوز برای احداث زیرزمین ساختمان ها در این اراضی بود که پس از دوسال اعلام کردند اجرای این طرح امکان پذیر نیست.

وی اضافه نمود: مشاور این شرکت طرح مطالعاتی را انجام داده که یکی از پیشنهاد های آن استفاده شهرداری از این آب های سطحی برای فضای سبز بالای اتوبان است در مقابل از مقدار برداشت آن در چاه های پایین دست کاهش داده گردد.

مدیرعامل آب منطقه ای قزوین گفت:این طرح در دست آنالیز است و در صورت موافقت شهرداری طی چند ماه آینده اجرایی می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1843

به "دلیل هدر رفت آب در منطقه پونک چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل هدر رفت آب در منطقه پونک چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید