تور ارزان فرانسه: فرانسه تحریم انگلیس را به عقب انداخت

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه از به تعویق انداختن طرح تحریم انگلیس به یک روز بعد اطلاع داد.

تور ارزان فرانسه: فرانسه تحریم انگلیس را به عقب انداخت

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

ماکرون گفته این تعویق به این جهت است تا مذاکرات دو طرف روی طرح های نو جهت برطرف تنش ها به نتیجه برسد.

اختلافات فرانسه و انگلیس بر سر حوزه های ماهیگیری به شدت بالا گرفته و دو طرف برای تحمیل خواسته های شان، خط و نشان می کشند. فرانسه توپ را به زمین لندن انداخته و هشدار داده اگر انگلیس در این زمینه گامی برندارد، گزینه های تقابلی روی میز خود را اجرا می نماید.

امانوئل ماکرون و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس یک شنبه شب در حاشیه اجلاس گروه 20 در رم با یکدیگر ملاقات کردند تا تنش حاصل از اختلاف میان دو کشور بر سر ماهیگیری را کاهش دهند. این ملاقات که بر بستر اختلافات گسترده دیگر میان پاریس و لندن انجام گرفت، بی نتیجه ماند و رهبران هر دو کشور اندکی بر مواضع پیشین خود پافشاری کردند. بوریس جانسون بیان کرد که انگلیس نمی تواند بیش از آنچه تا به امروز پذیرفته، انجام دهد و امانوئل ماکرون هشدار داد که اگر خواست فرانسه در این زمینه اجرا نشود، تصمیمات متقابل اتخاذ شده از روز سه شنبه (دوم نوامبر) به اجرا گذاشته خواهد شد .

ماهیگیری و کنترل آب های انگلیس به وسیله دولت لندن یکی از موضوعات داغ در همه پرسی بریتانیا در سال 2016 برای خروج از اتحادیه اروپا بود و ماهیگیران انگلیسی در جریان برگزیت از دولت لندن خواسته بودند که مجوز قایق های اروپایی برای ماهیگیری در آب های سرزمینی بریتانیا را لغو کند. بر مبنای همین درخواست بود که لندن پس از خروج از اتحادیه اروپا مجوز تعداد زیادی از ماهیگیران فرانسوی را لغو کرد و این موضوع با واکنش بسیار تند فرانسوی ها روبه رو شده است. پاریس اعلام نموده که دولت لندن در جریان توافق خروج از اتحادیه اروپا با ادامه فعالیت برای تعداد مشخصی از ماهیگیران اروپایی موافقت نموده بود، اما اکنون بریتانیا فقط به تعداد محدودی مجوز ماهیگیری داده است .

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1994

به "تور ارزان فرانسه: فرانسه تحریم انگلیس را به عقب انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: فرانسه تحریم انگلیس را به عقب انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید