لغو قرارداد مهاجرت از سوی ترکیه برای اتحادیه اروپا ویرانگر خواهد بود

به گزارش سیلور 7، وزیر کشور ایتالیا گفت که عقب نشینی و انصراف آنکارا از توافق مهاجرت با اتحادیه اروپا، تبعات ویرانگری برای کل اروپا در پی خواهد داشت.

لغو قرارداد مهاجرت از سوی ترکیه برای اتحادیه اروپا ویرانگر خواهد بود

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنجلینو آلفانو وزیر کشور ایتالیا امروز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه ریپوبلیکا تأکید کرد: اگر ترکیه، مبادی ورودی را باز کند، این مساله برای کل اروپا ویرانگر خواهد بود. توجه و نگرانی بین المللی باید نسبت به این مساله زیاد باشد.

وی در ادامه اضافه نمود: مهاجرت به یک سلاح برای اعمال فشار در روابط دیپلماتیک کشورها تبدیل شده است.

اروپا برای مقابله با بدترین بحران آوارگان و مهاجران پس از جنگ جهانی دوم با چالشها و مسائل زیادی روبه رو شده است.

آژانس مرزی اروپا موسوم به فرانتکس اعلام نموده است که بیش از 1.83 میلیون مهاجر غیرقانونی طی سال گذشته وارد اروپا شده اند. این رقم در سال 2014 میلادی نیز به 283هزار نفر رسیده است.

بر اساس توافقی که چند ماه پیش میان مقامات آنکارا و اتحادیۀ اروپا حاصل شد، ترکیه به ازای ممانعت از ورود پناه جویان به قارۀ اروپا، امتیازاتی مانند پیشبرد مذاکرات برای پیوستن این کشور به اتحادیۀ اروپا و سفر بدون ویزا شهروندانش به اروپا را دریافت می کرد؛ اما مقامات اروپایی تا به امروز این امتیازات را به دلیل آنچه نقض حقوق شهروندی و سرکوبگری اردوغان در ترکیه دانسته اند، از آنکارا دریغ نموده اند.

ترکیه، پیش از این با معین ضرب الاجل، به 28 کشور عضو اتحادیۀ اروپا مهلت داده بود تا سرانجام ماه ژوئن شهروندان ترکیه را از ویزا معاف نمایند. آنکارا معتقد است که اروپا به تعهدات خود بر اساس توافق اجرا شده عمل نمی کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 701

به "لغو قرارداد مهاجرت از سوی ترکیه برای اتحادیه اروپا ویرانگر خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو قرارداد مهاجرت از سوی ترکیه برای اتحادیه اروپا ویرانگر خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید