لوازم مورد احتیاج شنا مخصوص فصل تابستان

به گزارش سیلور 7، شنا کردن یک ورزش عالی و دلچسب است که اگر به صورت منظم انجام گردد تناسب اندام و سلامتی را برای شما با خود به همراه دارد. داشتن تجهیزات مناسب می تواند تجربه بهتری از شنا کردن برای شما ایجاد کند. اگر هم مبتدی هستید و تازه دارید شنا کردن را یاد می گیرید، این تجهیزات می توانند فرآیند یادگیری را بهتر نمایند. اما لوازم مورد احتیاج شنا برای فصل تابستان چه چیزهایی هستند؟

لوازم مورد احتیاج شنا مخصوص فصل تابستان

در این مطلب از خبرنگاران مگ قرار است با فهرست کاملی از لوازم مورد احتیاج شنا برای بزرگسالان و بچه ها آشنا شوید. پس اگر سال جاری تابستان قرار است ساعت های گرم روز را در استخر بگذرانید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

لوازم مورد احتیاج شنا برای بزرگسالان

در این بخش فهرست کاملی از لوازم مورد احتیاج شنا برای بزرگسالان را می بینید. البته اگر شناگر هستید و احتیاج به آموزش ندارید فقط همین وسایل برای شما کافی است. در صورتی که در حال آموزش هستید، علاوه بر این لوازم به وسایلی که در انتهای مطلب هم معرفی شده است احتیاج دارید.

1. عینک شنا

عینک شنا، از هر نوعی که باشد، می تواند به خوبی از چشم های شما در برابر کلر و مواد تحریک نماینده موجود در آب محافظت کند. بعلاوه استفاده از عینک یاری می نماید دید شما زیر آب کاملا واضح باشد و مسئله ای در حین شنا کردن پیدا نکنید. برترین عینک های شنا عینک های ضد مه هستند و بعلاوه اگر قصد شنا کردن در فضای باز، مثل دریا و دریاچه، را دارید برترین گزینه عینک های با لنز رنگی است چون نور خورشید را بازتاب داده و دید شما را کامل و واضح نگه می دارند.

2. لباس شنا

شاید بتوان گفت که مهم ترین مورد در فهرست لوازم مورد احتیاج شنا، یک دست لباس شنای مناسب است تا بتوانید به راحتی و بدون دردسر شنا کنید. جنس لباس شنا باید ترکیبی از انعطاف پذیری، استحکام و دوام باشد. بعلاوه اجازه حرکت آزادانه در آب را به شما بدهد و در آب سنگین نگردد.

3. کلاه شنا

شاید در نگاه اول احساس کنید که استفاده از کلاه می تواند سخت و اذیت نماینده باشد اما وقتی دقیق تر به آن نگاه کنید، متوجه مزایای عالی آن می شوید. اولین مزیت استفاده از کلاه، نگه داشتن موها به برترین شکل و جلوگیری از پخش شدن آن ها روی صورت و چشم ها می گردد. اگر هم موهایتان بلند است جلوی پیچیدن احتمالی موها دور بازوها را می گیرد.

دومین مزیت کاهش مقاومت آب و سومین مزیت هم محافظت از موها در برابر اشععه ماورا بنفش خورشید است. کلاه های ساخته شده از سیلیکون و لاتکس به علت دوام و امکان تنظیم مناسبشان از برترین گزینه های برای شناگران حرفه ای و مبتدی هستند.

4. گیره بینی

استفاده از این وسیله برای همه ضروری نیست اما می تواند برای برخی از شناگران مفید باشد. گیره بینی جلوی ورود آب به مجاری بینی ر اگرفته و احتمال بروز عفونت سینوس را کاهش می دهد. به همین علت تمرکز روز شنا کردن و الگوهای تنفسی را به شکل خارق العاده ای افزایش می دهد. استفاده از گیره بینی یک مزیت دیگر هم دارد و آن هم جلوگیری از ورود کلر به مجاری تنفسی است.

این اتفاق علاوه بر جلوگیری از سوزش مخاط بینی، بهداشت مجاری تنفسی را هم حفظ می نماید. البته باز هم می گوییم که استفاده از این وسیله ضروری نیست و اگر با آن احساس راحتی ندارید می توانید استفاده نکنید.

لوازم مورد احتیاج شنا برای بچه ها

اگر قصد دارید در تعطیلات تابستانی سال جاری بچه ها خود را به استخر بفرستید تا شنا کردن یاد بگیرند و در روزهای گرم حسابی آب تنی نمایند ضروری است که لوازم زیر را برای آن ها تهیه کنید.

1. پوشک شنا

همه بچه ها زیر 3 سال باید علاوه بر مایو، یک پوشک مخصوص شنا کردن هم بپوشند. بچه ها در این سن هنوز نمی توانند به صورت کامل اختیار ادرار خود را داشته باشند و این پوشک به آن ها یاری می نماید تا با خیال راحت شنا نمایند. بعلاوه از آلوده شدن آب استخر با ادرار جلوگیری می نماید.

2. حوله

همواره باید یک حوله مناسب در دسترس کودک شما باشد تا بعد از تمام شدن کلاس شنا خود ر خوب خشک کند. خشک کردن بدن بلافاصله بعد از بیرون آمدن از استخر از سر خوردن کودک جلوگیری می نماید. بعلاوه ضروری است که کودک بعد از شنا کردن بدن خود را بشوید و باز هم برای خشک کردن خود به حوله احتیاج پیدا می نماید.

3. عینک شنا

یک عینک شنای مخصوص کودک خریداری کنید تا چشم های فرزند شما در اثر کلر موجود در آب دچار سوزش نگردد. عینک شنا علاوه بر محافظت از چشم ها، به کودک اجازه می دهد که در طول شنا کردن چشم های خود را باز نگه داشته و از آب تنی بیشتر لذت ببرد.

4. کلاه شنا

کلاه شنا تمام موهای کودک شما را ددر خود جمع می نماید تا در زمان شنا کردن مسئله ای برای او پیش نیاید. اهمیت این موضوع وقتی بیشتر می گردد که موهای فرزند شما بلند باشد، چون در حین شنا کردن به دور دست های او می پیچد و کار را سخت می نماید. یکی دیگر از مزایای استفاده از کلاه شنا، جلوگیری از رسیدن کلر موجود در آب به موها است.

5. کیف شنا و کیسه پلاستیکی

فرزند شما علاوه بر کیف شنا به یک کیسه پلاستیکی یا یک کیف ساده پلاستیکی و ضد آب هم احتیاج دارد. تمام وسایل مورد احتیاج شنا را در کیف قرار می دهید و وقتی شنا کردن تمام شد، حوله و لباس های خیس در کیف یا کیسه پلاستیکی قرار می گیرند و سپس در کیف شنا گذاشته می شوند. با این کار لباس های خیس دیگر وسایل را مرطوب نمی نمایند.

لوازم مورد احتیاج شنا برای تازه کارها

اگر تازه شنا کردن را آغاز نموده اید یا در حال آموزش هستید، بهتر است این لوازم را هم خریداری کنید و در کیف شنای خود قرار دهید.

1. پاپوش های شنا

این وسیله تمرینی می تواند به افزایش قدرت و تکنیک شنا کردن یاری کند. پاپوش های شنا ابزاری عالی برای اففزایش قدرت پاها هستند و به تسلط بهترِ شما بر تکنیک های شنا یاری می نمایند. اگر هدف شما از شنا کردن تناسب اندام و افزایش قدرت ماهیچه ها است، استفاده از این وسیله را به شما پیشنهاد می کنیم.

2. تخته شنا

این وسیله ساده هم می تواند در طول آموزش شنا به قوی شدن عضلات پا یاری کند. جالب است بدانید افرادی که به صورت حرفه ای شنا می نمایند هم از این ابزار برای افزایش قدرت پا و بهبود تکنیک های پا زدن استفاده می نمایند. شما می توانید دست های خود را به تخته بگیرید و بدون نگرانی فقط روی حرکات پا تمرکز کنید.

3. دوقلوی شنا

این ابزار فومی برعکس دو وسیله قبلی، به تقویت عضلات بالایی بدن می پردازد و تعادل بین بالاتنه و پایین تنه را برقرار می نماید. پس اگر تازه کار هستید حتما یکی از این ابزارها با خود به همراه داشته باشید. این ابزار بین ران های شما قرار می گیرد و باعث می گردد تمام قسمت های بدن شما هماهنگ با هم و در تعادل کامل حرکت کند. بعلاوه برای تقویت بازوها، شانه ها و عضلات پشت خود هم می توانید از این وسیله بهره ببرید. اگر هم در تکنیک های حرکت بازوها مشکل دارید، این ابزار مشکل شما را حل می نماید.

4. پَدِل

پدل های شنا از ابزارهای پیشرفته ای هستند که به افزایش قدرت بالاتنه، استقامت و بهبود تکنیک کلی شنا کردن یاری می نماید. این بزار صفحه ای صاف ساخته شده از پلاستیک یا سیلیکون است که روی دست شما قرار می گیرد و شبیه یک پنجه بزرگ عمل می نماید. با استفاده از آن مقاومت آب بالا می رود و باعث می گردد عضلات بازوی شما بیشتر کار کند، در نتیجه کارایی و حرکت بازوهای شما افزایش پیدا می نماید.

مرور کلی

شنا کردن یک ورزش مفرح و مجذوب کننده در فصل تابستان است که علاوه بر خنک کردن بدن شما، باعث ایجاد تناسب اندام هم می گردد. البته این تناسب اندام در صورت انجام آن به صورت منظم به دست می آید. در این مطلب هر آنچه برای شنا کردن در تابستان احتیاج دارید را معرفی کردیم. اگر فکر می کنید جای وسیله ای در فهرست لوازم مورد احتیاج شنا خالی است در قسمت کامنت ها برای ما بنویسید.

منابع: gogglesquad, bearpaddle

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 تیر 1403 بروزرسانی: 10 تیر 1403 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2357

به "لوازم مورد احتیاج شنا مخصوص فصل تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوازم مورد احتیاج شنا مخصوص فصل تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید