مالیات خروج از کشور همان عوارض خروجی است

به گزارش سیلور 7، یک عضو کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی گفت که مصوبه جدید مجلس برای اخذ مالیات خروج از کشور مالیات جدیدی نیست و همان عوارض خروجی است.

مالیات خروج از کشور همان عوارض خروجی است

سید فرید موسوی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: مالیات خروج از کشور پایه جدید مالیاتی نیست، همان عوارض خروجی است که قبلا تعریف شده. چون عوارض باید به شهرداریها پرداخت گردد، صرفا نام آن به مالیات تغییر کرد تا منابع به خزانه کشور واریز گردد. همچنین بعضی معافیت های ضروری که در قوانین به صورت پراکنده تعریف شده، در این قانون مجتمع شد.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور هم تاکید نموده است: از مسافران راهی خارج از کشور، تنها وجوهی دریافت خواهد شد که در گذشته نیز دریافت می شده است.

محمد مسیحی با اشاره به ابهاماتی که پس از تصویب ماده 33 اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط مجلس مبنی بر عوارض خروج از کشور در اذهان عمومی شکل گرفته، گفت: این مالیات همان وجوهی است که از گذشته از مسافران راهی خارج از کشور مطابق ماده 45 قانون مالیات بر ارزش افزوده دریافت می گردد.

وی تاکید نمود: بنابراین مصوبه ای که اخیراً مجلس نهایی نموده است، همان وجوهی است که مطابق روال قانونی قبل وصول می شد که البته معافیت هایی هم برای بعضی اقشار از جمله دانشجویانی که برای تحصیل راهی خارج از کشور هستند، بیمارانی که جهت درمان به خارج از کشور سفر می نمایند و همچنین مسافرانی که در اربعین حسینی راهی عراق می شوند، در نظر گرفته شده است.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بدیهی است این برداشت که علاوه بر وصول وجوه قبلی بابت خروج ازکشور، مالیات جدیدی بر سفرهای خارجی وضع شده، برداشت ناصواب و کذب است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 797

به "مالیات خروج از کشور همان عوارض خروجی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالیات خروج از کشور همان عوارض خروجی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید