ماه را فراموش کنید؛ گلکسی S24 می تواند از کهکشان ها و سحابی ها عکس بگیرد!

به گزارش سیلور 7، یکی از ویژگی های گلکسی S24 الترا که فعلا در حد شایعه به آن پرداخته شده است، توانایی آن در عکاسی از ماه و سایر اجرام آسمانی است که دوربین های معمولی نمی توانند آن ها را ثبت نمایند.

ماه را فراموش کنید؛ گلکسی S24 می تواند از کهکشان ها و سحابی ها عکس بگیرد!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، بنابر گزارش های منتشر شده با گلکسی S24 سامسونگ کاربران می توانند، سحابی ها و کهکشان ها را به تصویر بکشد. این اولین بار است که چنین قابلیتی در یک تلفن همراه هوشمند ارائه می گردد.

  • ترکیه ابرهای ما را می دزدد؛ پیچیده شدن صدای روایتی غیر علمی در عصر داده!

  • میگ-31؛ جنگنده ای که همه قوانین را زیر پا گذاشت!

پیشرفت های اخیر در پردازش تصویر و سخت افزار تلفن های همراه، اجازه داده است تا کاربران به ثبت تصاویر نجومی بپردازند؛ اما پرچمداران پیش از سامسونگ گلکسی S24 تنها قادر به ثبت تصویر ستارگان پرنور در آسمان شب بودند و نه کهکشان هایی که پیش از این تنها می شد با تلسکوپ های هوشمند آن ها را رصد کرد.

اولین مولفه برای گرفتن این اجرام در اعماق فضا، این است که تا حد امکان به آنها نزدیک شوید. تا به امروز، شایعات دوربین گلکسی S24 الترا حاکی از راه اندازی چهار تله فوتو با محدوده زوم 2 برابر، 3 برابر، 5 برابر و 10 برابر است. مورد دوم مهم ترین است زیرا برترین کیفیت تصویر را حتی زمانی که زوم دیجیتال اعمال می گردد، فراهم می نماید.

برگه مشخصات فاش شده، بعلاوه نشان دهنده عملکرد 100 برابری Space Zoom با گلکسی S24 الترا است که محدوده زوم مورد احتیاج برای تشخیص جزئیات دقیق کهکشان ها و سحابی ها است. با این حال، بزرگترین ناشناخته در حال حاضر این است که آیا دوربین دوم تله فوتو به عنوان یک لنز زوم اپتیکال 10 برابر باقی می ماند یا نه و یا به جای آن به زوم اپتیکال 5 برابر کاهش می یابد.

سامسونگ احتمالاً برای پر کردن شکاف ها به هوش مصنوعی تکیه خواهد نمود. این شرکت مدتی است که از امکانات Galaxy AI استفاده می نماید، بنابراین گمان می رود که می توان از هوش مصنوعی با عکاسی نجومی برای کشف این کهکشان ها و سحابی ها استفاده کرد.

یک تکنیک متداول تصویربرداری با عکاسی نجومی، انباشتگی نامیده می گردد، که در آن چندین عکس روی هم قرار می گیرند. اگر تا به حال در نور کم عکس گرفته اید، احتمالاً می دانید که تلفن شما معمولاً در حالت شب قرار می گیرد، جایی که دوربین با نوردهی طولانی تری عکس می گیرد و لازم تا حد امکان ثابت بماند.

برای اینکه گلکسی S24 الترا بتواند کهکشان ها و سحابی ها را به تصویر بکشد، به ویژه جزئیات دقیق تری مانند گازهای در حال چرخش در اطراف آن ها را، باید تلفن را روی یک سه پایه یا چیزی دیگر نصب کرد و هوش مصنوعی باید تصاویر را روی هم قرار دهد.

انجام همه اینها به مقداری قدرت پردازشی سنگین احتیاج دارد، اما Snapdragon 8 Gen 3 که انتظار می رود گلکسی S24 الترا را تامین کند، می تواند برای مدیریت همه آن ها مجهز گردد. این تراشه با در نظر گرفتن هوش مصنوعی ساخته شده است، بنابراین شانس خوبی وجود دارد که بتواند کار هوشمندانه ای در جمع آوری و شکل دهی به تصاویر انجام دهد.

منبع: tomsguide

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 دی 1402 بروزرسانی: 15 دی 1402 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2349

به "ماه را فراموش کنید؛ گلکسی S24 می تواند از کهکشان ها و سحابی ها عکس بگیرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماه را فراموش کنید؛ گلکسی S24 می تواند از کهکشان ها و سحابی ها عکس بگیرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید