معرفی 57 هزار خودمالک نهضت ملی مسکن به بانک

به گزارش سیلور 7، از 97 هزار واحدی که متقاضیان آنها در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند تا به امروز حدود 57 هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده و قرارداد 6909 واحد منعقد شده است.

معرفی 57 هزار خودمالک نهضت ملی مسکن به بانک

به گزارش خبرنگاران، پس از اتمام مهلت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن در روز 29 اسفندماه 1401 اعلام شد که بیش از 5 میلیون و 300 هزار متقاضی در دو طرح حمایتی اقدام ملی و نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد 447 هزار متقاضی مردان مجرد 23 تا 45 سال سن را شامل می شوند.

همچنین بیش از 97 هزار واحد متقاضی خودمالکی هستند که در دو ماه گذشته با فراهم شدن شرایط ثبت نام اطلاعات خود را در سامانه طرح نهضت ملی مسکن درج کرده اند.

پرداخت 825 میلیاردتومان تسهیلات خودمالکی به حساب سازندگان

آنطور که محمدحسن علمداری - عضو هیات مدیره بانک مسکن گفته است 6 هزار و 167 پروژه به تعداد 57 هزار و 424 واحد تسهیلات خودمالکی به بانک معرفی شد. از این تعداد 777 پروژه به تعداد 6 هزار و 909 واحد قراردادشان منعقد شده است که مبلغ آن 2 هزار و 330 میلیاردتومان است.

وی ادامه داد: تا به امروز 825 میلیارد تومان از تسهیلات خودمالکی به حساب سازندگان پرداخت شده است.

به گفته علمداری، ارائه تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن چند ماهی است که آغاز شده و مرحله به مرحله و بر اساس پیشرفت فیزیکی به خودمالکان پرداخت می شود.

در خصوص سایر متقاضیان نهضت ملی مسکن که در فراخوان نام نویسی کرده اند طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، پالایش های سه گانه درباره شروط تاهل، سرپرست خانوار و فرم ج اجرا شده و متقاضیان برای بررسی شرط سکونت 5 ساله در شهر مورد تقاضا به ادارات کل راه و شهرسازی استان ها و شهرهای تازه مربوطه معرفی شده اند. طبیعی است که متقاضیان مجرد در این مرحله از شرط تاهل معاف هستند اما باید در زمان تحویل واحد متاهل شده باشند.

گزارش سخنگوی دولت از وعده ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال

به تازگی بهادری جهرمی - سخنگوی دولت- در توییتر نوشته است: وعده ساخت 4 میلیون مسکن در چهار سال با سرعت در حال پیشرفت است. فرآیند ثبت نام اولیه با درخواست بیش از 5 میلیون نفر سرانجام یافت. برای حدود یک میلیون واحد مسکونی زمین تامین شد و عملیات اجرایی ساخت 870 هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2085

به "معرفی 57 هزار خودمالک نهضت ملی مسکن به بانک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 57 هزار خودمالک نهضت ملی مسکن به بانک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید