موسوی: مراحل برطرف توقیف استنا ایمپرو نهایی شد ولی پرونده تخلفاتش همچنان باز است

به گزارش سیلور 7، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه امروز مراحل برطرف توقیف استنا ایمپرو نهایی شد، گفت:، اما پرونده رسیدگی به بعضی تخلفات آن و خسارات وارده به محیط زیست همچنان باز است.

موسوی: مراحل برطرف توقیف استنا ایمپرو نهایی شد ولی پرونده تخلفاتش همچنان باز است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در صفحه توئیترش نوشت: با پیگیری وزارت خارجه و همکاری ارزنده قوه قضاییه و سازمان بنادر و دریانوردی امروز (چهارشنبه) مراحل برطرف توقیف کشتی استنا ایمپرو نهایی شد، اما پرونده رسیدگی به بعضی تخلفات آن و خسارات وارده به محیط زیست همچنان باز است.

وی مطرح نمود: مالک و کاپیتان کشتی در این زمینه تعهد کتبی به پذیرش رای دادگاه داده اند.

حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن روز دوشنبه در صفحه توئیترش گفته بود: کشتی بزرگ استنا ایمپرو تحت پرچم انگلیس، امروز (دوشنبه) بعد از تکمیل فرآیند قضایی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران، از توقیف آزاد شد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران پیش از این از برطرف توقیف این نفتکش بعد از طی مراحل قضایی و حقوقی خبر داده بود.

موسوی 17 شهریور ماه در گفتگویی با اعلام اینکه اقدامات لازم برای برطرف کامل تو قیف نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو در حال اجرا است، گفت: الان آخرین مراحل حقوقی و قضایی خود را طی می نماید که امیدواریم به زودی این مراحل طی و این کشتی هم از توقیف دربیاید.

الله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان دیروز (یکشنبه) گفت: در پی صدور حکم برطرف توقیف نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو STENA IMPERO، به زودی این شناور پس از گذشت 65 روز، دریاروی خود را از لنگرگاه بندرعباس به سمت آب های بین المللی شروع می نماید.

وی اضافه کرد: اگر چه مراحل قانونی و حقونی خروج این نفتکش از آب های ایران درحال انجام است، اما پرونده حقوقی رسیدگی به تخلفات آن در مراجع قضایی ایران، همچنان باز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 472

به "موسوی: مراحل برطرف توقیف استنا ایمپرو نهایی شد ولی پرونده تخلفاتش همچنان باز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی: مراحل برطرف توقیف استنا ایمپرو نهایی شد ولی پرونده تخلفاتش همچنان باز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید