موضع وزیر خارجه چین درخصوص وقایع سین کیانگ

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین 2 مهر برابر با 24 سپتامبر در نیویورک در ضیافت شام که از سوی کمیته سراسری روابط آمریکا و چین، کمیته سراسری تجارت آمریکا و چین، اتاق بازرگانی آمریکا و کمیته روابط خارجی آمریکا ترتیب داده شد، حضور یافت و طی یک سخنرانی حقایق سین کیانگ چین را تشریح کرد.

موضع وزیر خارجه چین درخصوص وقایع سین کیانگ

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

وی گفت: در سالهای اخیر دولت منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ رشته تدابیر پیشگیرانه ضد تروریستی اتخاذ نموده است؛ این کاملا از امور داخلی چین است اما بعضی مخالفان چین این اقدامات را لکه دار و سرزنش می نمایند.

وانگ یی ادامه داد: حقیقت این است که دولت چین همیشه به ثبات و توسعه مذهب و فرهنگ سین کیانگ اهمیت داده است. میزان کل اقتصاد منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ ظرف 64 سال پس از تاسیس آن 200 برابر افزایش یافته، صدها هزار نفر از فقر و تهیدستی رها شده اند. در حال حاضر در سین کیانگ بیش از 28 هزار مکان مذهبی و حدود 30 هزار روحانی وجود دارد که این دو رقم نسبت به چند دهه گذشته 10 برابر شده است. در حال حاضر به ازاء هر 530 مسلمان در سین کیانگ یک مسجد وجود دارد که این نسبت از بسیاری کشورهای اسلامی بالاتر است.

وزیر امور خارجه چین همچنین از زوایای آسیب افراطگرایی و تروریسم به سین کیانگ، اقدامات پیشگیرانه ضد تروریستی و از جنبه مراکز آموزش مهارت حرفه ای سین کیانگ و ثمرات آن، حقایق این منطقه را تشریح کرد.

او خاطر نشان کرد: اقدامات پیشگیرانه ضد تروریستی که در سین کیانگ طبق قانون اتخاذ شده، نه تنها مطابق قانون چین، بلکه همخوان با ایده مشترک جامعه جهانی است.

وی اضافه کرد: چندی پیش 50 کشور طی نامه ای با امضاء مشترک به رئیس شورای مدیریتی حقوق بشر سازمان ملل موضع خود را در پشتیبانی از چین در مساله سین کیانگ بیان و خاطر نشان کردند اقدامات چین در سین کیانگ مانند تاسیس مراکز آموزش مهارت حرفه ای به طور موثر از افراطگرایی و تروریسم جلوگیری و حقوق اساسی بشر را تضمین نموده است. در میان این کشورها حدود 30 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 372

به "موضع وزیر خارجه چین درخصوص وقایع سین کیانگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع وزیر خارجه چین درخصوص وقایع سین کیانگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید