مکرون خواهان طرح اروپایی برای مقابله با مهاجرت از افغانستان شد

به گزارش سیلور 7، رئیس جمهور فرانسه خواهان تدوین طرحی از سوی اروپا برای مقابله با مهاجرت شهروندان از افغانستان شد.

مکرون خواهان طرح اروپایی برای مقابله با مهاجرت از افغانستان شد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه دوشنبه توضیح داد برلین و پاریس در پی تدوین طرحی اروپایی برای مقابله با مهاجرت از افغانستان خواهند بود.

به نوشته پایگاه خبری-تحلیلی پولیتیکو، امانوئل مکرون گفت: ما باید هجوم غیرعادی مهاجران را پیش بینی نموده و از خودمان در برابر آن محافظت کنیم. اروپا به تنهایی نمی تواند پیغامدهای شرایط فعلی را به دوش بکشد.

ماکرون گفت طرح آینده کشورهای اروپایی بر مقابله با هجوم غیرعادی [مهاجران]، هماهنگ سازی ملاک های محافظتی و همکاری با کشورهای ترانزیتی و میزبان [برای مهاجران-] نظیر پاکستان، ترکیه یا ایران تمرکز خواهد داشت.

رئیس جمهور فرانسه گفت: به همراه آلمان و سایر کشورهای اروپایی در پی تدوین این طرح خواهد بود.

ساعاتی قبل تر از این خبر رسانه ها گزارش داده بودند مکرون با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس تبادل نظر نموده است.

پولیتیکو نوشته کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا کنون درباره تمایل قاره سبز برای یاری به مهاجران افغانستانی پیغام های متناقضی صادر نموده است.

رئیس جمهور فرانسه از سازمان ملل متحد خواست به بحران افغانستان رسیدگی کند. او گفت ابتکارهای مشترک طی ساعات آینده، تدوین خواهند شد.

مکرون مدعی شد که هدف فرانسه از ورود به افغانستان در سال 2001، مبارزه با تروریسم بوده و پاریس از آن موقع به بعد به تدریج مشارکت نظامی اش را کم نموده است.

وی گفت: مداخله های نظامی ما قصد گرفتن جای حاکمیت مردم را ندارند و هدف مداخله های نظامی ما تحمیل دموکراسی از بیرون نیست، بلکه مقصود ما دفاع از ثبات بین المللی و امنیت خودمان است.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1400 بروزرسانی: 28 مرداد 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1805

به "مکرون خواهان طرح اروپایی برای مقابله با مهاجرت از افغانستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون خواهان طرح اروپایی برای مقابله با مهاجرت از افغانستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید