نخستین پذیرش Arrima سال 2021 برگزار گردید

به گزارش سیلور 7، استان کبک کانادا در بیست و ششم ژانویه طی پذیرشی که به وسیله Regular Skilled Worker Program برگزار کرد برای 95 متقاضی اسکیلدرورکر دعوتنامه صادر کرده است. دعوتنامه ها برای متقاضیانی صادر شده که در پورتال ثبت نام آنلاین موسوم به Arrima دارای پروفایل Expression of Interest (EOI) بوده اند.

نخستین پذیرش Arrima سال 2021 برگزار گردید

در این پذیرش دو دسته متقاضی مهاجرت دعوت شدن. اولین دسته می بایست پیشنهاد کار معتبر می داشتند. دومین دسته افرادی بوده اند که در کبک به عنوان دیپلمات، مامور کنسولی، نماینده سازمان ملل یا هر سازمان بین دولتی دیگر که در کبک کارهای خود را انجام می دهد ساکن بوده اند.

برای مهاجرت به کبک به وسیله Regular Skilled Worker Program (RSWP) متقاضیان باید ابتدا پروفایل EOI خود را به وسیله Arrima ثبت نمایند. وزارت مهاجرت کبک یا Ministère de lImmigration, de la Francisation et de lIntégration (MIFI) بانک پروفایل ها را آنالیز می نماید و برای افرادی که بر اساس احتیاج بازار کار کبک واجد معیارهای خاصی هستند دعوتنامه صادر می نماید. لازم به ذکر است استان کبک برنامه های مهاجرتی خود را بر اساس معیارها و فرایندهایی که متمایز از سایر برنامه های مهاجرتی کاناداست مدیریت می نماید.

سیستم Arrima چیست؟

لازم به ذکر است سال پیش بود که کبک از پورتال Arrima رونمایی کرد؛ این سیستم برای دریافت EOI به وسیله برنامه Quebec Skilled Worker طراحی شده است و درخواست متقاضیان را مدیریت می نماید. EOI درخواست نیست بلکه صرفا راهی است برای اینکه متقاضی تمایل خود را به وزارت مهاجرت کبک جهت دریافت گواهی انتخاب کبک اعلام کند. در سیستم تازه Arrima که مبتنی بر ابراز تمایل یا EOI است و جایگزین سیستم قبلی شده است، متقاضیان 18 سال به بالا که مایل به مهاجرت به کبک به وسیله RSWP هستند پروفایل می سارند و بر اساس عواملی زیر امتیاز دریافت می نمایند:

  • سن؛
  • تحصیلات؛
  • حوزه تخصص؛
  • سابقه کار؛
  • تسلط بر زبان انگلیسی و فرانسه؛
  • پیشنهاد کار معتبر و تاییدشده؛
  • توانایی تامین هزینه های زندگی خود و خانواده برای سه ماه اول ورود به کبک؛
  • داشتن خانواده و دوست شهروند کانادا یا مقیم دائم کانادا و ساکن کبک باشند.

متقاضیانی که CSQ دریافت می نمایند درخواست اقامت دائم خود را به وزارت مهاجرت فدرال ارائه می نمایند و پس از آزمایش های پزشکی و عدم سوء پیشینه موثر اقامت دائم کانادا را دریافت می نمایند.

برنامه های مهاجرتی کبک و کانادا برای آینده

ظرف ماه های اخیر استان کبک کانادا و خود کانادا اعلام نموده اند که برای سال های پیش رو تعداد مهاجران بیشتری جذب خواهند کرد. کبک میخواهد در سال 2021 تا سقف 47500 مهاجر تازه جذب کند. ضمناً، کانادا نیز در پی ان است که طی سال تازه میلادی که چند روز دیگر شروع خواهد شد به وسیله مسیرهای مهاجرتی مختلف از بیش از 400 هزار مهاجر استقبال کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و قوانین ورود به کانادا طی همه گیری کرونا حتما از شبکه های اجتماعی و وبسایت خبرنگاران به طور مرتب بازدید نمایید.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1959

به "نخستین پذیرش Arrima سال 2021 برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین پذیرش Arrima سال 2021 برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید