هجوم ملخ ها به زمین های کشاورزی شهرستان پارسیان

به گزارش سیلور 7، معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی هرمزگان گفت:ملخ ها به زمین های کشاورزی پارسیان حمل کرده اند و از 2 اسفند 20 هکتار زمین کشاورزی در شهرستان پارسیان برای مقابله با ملخ ها سم پاشی شده است.

هجوم ملخ ها به زمین های کشاورزی شهرستان پارسیان

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از مهر، مهدی ترابی گفت: هجوم ملخ ها به زمین های کشاورزی شهرستان پارسیان، استان هرمزگان اول اسفند دیده شده است، هجوم ملخ ها 700 تا 800 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان پارسیان مشاهده شده است.

وی با اشاره به این که ستاد بحران در استان هرمزگان 4 اسفندماه برای مقابله با این آفت تشکیل شده است، شرح داد: میزان خسارت احتمالی هجوم ملخ ها پس از پایان سم پاشی اعلام می شود.

ترابی ادامه داد: 15 گروه دیده بان و 15 گروه سم پاش کار مبارزه با ملخ های صحرایی را در غرب هرمزگان با مرکزیت شهرستان پارسیان بر عهده دارند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار کرد: برای مقابله جدی با موج جدید حمله ملخ های صحرایی به مزارع و باغ ها، مراتع و جنگل ها نیاز به همکاری همه جانبه همه دستگاه های اجرایی است.

وی افزود: نخستین دسته ملخ های مهاجر صحرایی در هرمزگان چهارم بهمن ماه پارسال در بندر نخیلو از توابع بندرلنگه در غرب هرمزگان گزارش شد این ملخ ها به علت نبود بارش و غذای کافی در سواحل دریای سرخ و عربستان به مناطق مختلف ازجمله یمن، عمان و ایران مهاجرت کردند.

ترابی گفت: دومین گزارش از ورود آفت ملخ به هرمزگان دوم اسفندماه سال گذشته از بخش سندرک میناب واقع در شرق این استان (در فاصله 450 کیلومتری از کانون اول در بندرلنگه) دریافت شد این ملخ ها با عبور از کشور عمان، دریای عمان و سواحل مکران وارد خاک ایران شدند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 852

به "هجوم ملخ ها به زمین های کشاورزی شهرستان پارسیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هجوم ملخ ها به زمین های کشاورزی شهرستان پارسیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید