هشدار آمریکا درباره احتمال عملیات بهاری طالبان

به گزارش سیلور 7، فرمانده ارشد نظامیان آمریکایی و ناتو با اظهار اینکه حملات گروه طالبان تشدید شده است، نسبت به احتمال شروع عملیات بهاری توسط این گروه هشدار داد.

هشدار آمریکا درباره احتمال عملیات بهاری طالبان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اسکات میلر فرمانده ارشد نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان اظهارداشت که حملات طالبان در زمستان امسال بسیار شدیدتر از زمان مشابه در سال های گذشته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

درحالیکه مذاکرات صلح در بن بست قرار گرفته است و تیم های مذاکراتی افغانستان و طالبان از یک ماه پیش هیچ دیداری نداشته اند، میلر تاکید نمود که این موضوع شرایط را برای حرکت رو به جلو و رسیدن به یک نقطه عطف تاریخی برای افغانستان فراهم نمی کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ژنرال میلر به رویترز گفت که درگیری های کنونی نشان دهنده این است که نه تنها عملیات بهاری طالبان باوجود توافق قطر ممکن است شروع شود، بلکه درگیری ها در فصل جنگی جدید ممکن است شدیدتر از قبل باشد.

وی اضافه کرد: اگر خشونت ها کاهش نیابد فرایند صلح و انجام مصالحه های لازم برای هر دو طرف بسیار سخت خواهد بود.

این ژنرال ارشد آمریکایی با اشاره به احتمال ادامه حضور نیروها فراتر از زمان معین شده در توافق قطر اظهارداشت که اگر طالبان توافق را نقض شده بداند، این گروه ممکن است حملات علیه نیروهای خارجی را نیز از سربگیرد.

میلر در حالی نسبت به احتمال شروع عملیات بهاری توسط طالبان هشدار می دهد که پیش از این نیز گزارش هایی درباره آماده شدن طالبان برای قصل جنگی منتشر شده بود.

لازم به ذکر است که وزرای دفاع ناتو قرار است در نشستی دو روزه که از امروز شروع می شود درباره ادامه حضور و یا خروج نیروهای خود از افغانستان تصمیم گیری نمایند.

پیش از این اما ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو به رسانه ها گفت که نیروهای این سازمان تا فرارسیدن زمان مناسب افغانستان را ترک نمی نمایند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1531

به "هشدار آمریکا درباره احتمال عملیات بهاری طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آمریکا درباره احتمال عملیات بهاری طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید