هشدار درباره پر شدن بیمارستانهای آلمان از بیماران کرونایی

به گزارش سیلور 7، سازمان نظام پزشکی آلمان درباره پر شدن بیمارستان ها و امکان اولویت بندی بیماران برای درمان هشدار داد.

هشدار درباره پر شدن بیمارستانهای آلمان از بیماران کرونایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، آندریاس گاسن، رئیس انجمن ملی پزشکان بیمه های درمانی دولتی (KBV) شکست اعمال قرنطینه سختگیرانه سراسری در آلمان که از روز چهارشنبه آغاز شده و تا 10 ژانویه ادامه دارد را پیش بینی کرد.

پیش بینی شکست طرح قرنطینه سراسری

وی در گفتگویی با یک رسانه آلمانی گفت: من تصور نمی کنم که تا 10 ژانویه به کاهش قابل توجهی در میزان مرگ و میرها و آمار مبتلایان به کرونا دست پیدا کنیم. تمدید قرنطینه سراسری هم تغییری در اوضاع ایجاد نمی کند.

این مقام بهداشتی در آلمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: قرنطینه فرقی نمی کند تا چه اندازه سخت باشد یک استراتژی دراز مدت مناسب برای مبارزه با این بیماری نیست. به جای آن باید حمایت بیشتری از گروه های خطر در خانه های سالمندان به عمل آید. وی همچنین به کار بردن اتوبوس و قطار بیشتر و استفاده از تاکسی های مخصوص برای گروه های خطر را لازم دانست.

گاسن خواهان لغو اقدامات حفاظتی علیه کرونا در صورت واکسیناسیون همه شهروندان شده و گفت: وقتی همه کسانی که خواهان واکسیناسیون هستند واکسینه شوند ما می توانیم محدودیت ها را لغو کنیم. کسی که نمی خواهد واکسینه شود باید با این خطر که به کرونا مبتلا شود و در اثر آن بمیرد زندگی کند.

شمار مبتلایان و مرگ های کرونایی در آلمان همچنان بالا است.

697 مرگ کرونایی روزانه

انستیتورابرت کخ آلمان صبح امروز از 698 مرگ در اثر ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که دومین رکورد بالا از زمان شیوع این بیماری محسوب می شود. 26.923 نفر هم در این مدت به کرونا مبتلا شدند. بیشترین مرگ های روزانه کرونایی در 24 ساعت از زمان شیوع کرونا روز گذشته با 952 مورد مرگ ثبت شد.

ابتلای 140 کارمند مجلس آلمان به کرونا

بر اساس آمارهای رسمی از زمان شیوع کرونا در آلمان 23 نفر از کنندگان مجلس آلمان به کرونا مبتلا شده و در مجموع حدود 140 نفر از کارکنان این نهاد مردمی در آلمان به این ویروس آلوده شده اند.

اخیرا فراکسیون حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در هفته جاری خبر داد که 4 نفر از کنندگانش به این بیماری مبتلا شده اند.

هشدار درباره تشدید اوضاع در بیمارستان ها

فرانک اولریش مونتگومری، رئیس سازمان نظام پزشکی آلمان هم با توجه به آمار بالای مبتلایان به کرونا درباره تشدید اوضاع در بیمارستان ها هشدار داده و گفت: از آنجایی که بخش های مراقبت های ویژه به طور فزاینده ای شلوغ می شود متاسفانه فرآیند تریاژ (اولویت بندی بیماران برای درمان) توسط پزشکان و پرستاران می تواند شکل گیرد. این فرآیند بدین مفهوم است که پزشکان با توجه به منابع و امکانات محدودی که در اختیار دارند تصمیم بگیرند به چه کسی اول کمک کنند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزایش چشمگیر آمار مبتلایان را شکستی برای عرصه سیاسی عنوان کرده و گفت: ما در واقع موقعیت بسیار خوبی داشتیم. اما مردم خوب برنامه ریزی نکرده و به قواعد پایبند نماندند و حالا سیستم مراقبت های بهداشتی تحت فشار قرار گرفته است.

مقامات شهر درسدن آلمان هم از پر شدن همه 87 تخت مراقبت های ویژه این شهر خبر داده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

شهرداری های مناطق مختلف نورنبرگ آلمان هم به دلیل کمبود نیرو در بیمارستان ها و اورژانس ها فراخوانی را برای کمک از طرف مردم اعلام کرده اند.

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که تا به حال 1407487 نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده و 24441 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1424

به "هشدار درباره پر شدن بیمارستانهای آلمان از بیماران کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره پر شدن بیمارستانهای آلمان از بیماران کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید