همکاری گوگل و فیس بوک برای سلطه بر بازار تبلیغات آنلاین

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، تگزاس و 9 ایالت دیگر در آمریکا شکایتی علیه گوگل ثبت و این شرکت را متهم نموده اند با همکاری فیس بوک قوانین آنتی تراست(ضدانحصار) را در حوزه کسب وکار آنلاین زیرپا گذاشته است.

همکاری گوگل و فیس بوک برای سلطه بر بازار تبلیغات آنلاین

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

در حال حاضر گوگل یک سوم بازار تبلیغات آنلاین در سراسر دنیا را در اختیار دارد. این ایالت ها خواستار آن هستند که گوگل برای عملنمودهای غیرقانونی خود خساراتی پرداخت کند. همچنین آنها خواستار تجزیه بخش هایی از این شرکت شده اند.

این دومین شکایت قانونگذاران علیه فیس بوک و چهارمین شکایت از مجموعه دعوی های قانونی فدرال و دولتی است که با هدف کنترل رفتار پلتفرم های فناوری عظیم طی دو دهه گذشته صورت گرفته است.

البته در شکایت ایالت تگزاس به نگرانی هایی اشاره شده که طی دو سال گذشته رسانه های مختلف به قانونگذاران در آمریکا و اروپا گوشزد نموده اند. گوگل بهای تبلیغات خود را بسیار کاهش داده و تقریبا به صفر رسانده تا بتواند بر تبلیغ کنندگان سلطه کند و همچنین از روش های فریبکارانه استفاده نموده است.

این در حالی است که گوگل شکایت تگزاس را بی اساس خواند و فیس بوک نیز هنوز به درخواست های اظهارنظر در این باره واکنشی نشان نداده است.

بیش از 80 درصد درآمد آلفابت(شرکت مادر)به وسیله تبلیغات گوگل تامین می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1374

به "همکاری گوگل و فیس بوک برای سلطه بر بازار تبلیغات آنلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری گوگل و فیس بوک برای سلطه بر بازار تبلیغات آنلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید