هواپیمایی لوفت هانزا خدمات جدیدی به مسافران بخش اکونومی ارائه می دهد
به گزارش سیلور 7، یکی از خبرهایی که در صنعت هوانوردی بسیار سر و صدا کرد، خدمات جدید هواپیمایی لوفت هانزا است. در شرایطی که درگیری با ویروس کرونا، شکل و امکان سفر را تا حد زیادی تغییر داده است، خبرهای این چنینی امیدی است برای مسافرانی که منتظر سرانجام محدودیت ها و سفر کردن هستند. با اینکه بسیاری از شرکت های هواپیمایی به دلیل ضررهای ناشی از همه گیری مجبور به تعدیل نیرو شدند، لوفت هانزا با این خدماتِ جدید، زنده بودن و فعالیت داشتنِ صنعت هوانوردی را به جهان یادآوری کرد. اما بد نیست قبل از پرداختن به آخرین سرویسِ شرکت هواپیمایی لوفت هانزا، بیشتر با این شرکت آشنا شویم.
شرکت هواپیمایی لوفت هانزا
لوفت هانزا، بزرگترین شرکت هواپیمایی آلمان است و با احتساب 550 شرکت تابع، دومین شرکت هواپیمایی اروپا از نظر تعداد مسافر نیز هست. این شرکت از 6 ژانویه 1953 فعالیت خود را شروع کرده است. نام لوفت هانزا، از ترکیب دو واژه لوفت و هانزا ساخته شده. لوفت در آلمانی به معنای هوا یا هوایی است و هانزا به پیمان هانزا اشاره دارد. پیمان هانزه یا هانزا، یک پیمان مالی میان شهرهای ساحلی شمال اروپا است. شهرهایی که وارد این پیمان شدند، قوانین مالی و امنیتی خود را داشتند. آنها می خواستند تجارت میان کشورها و شهرهای مختلف را تسهیل نمایند و امنیت آن را بالا ببرند. فلسفه لوفت هانزا، پیاده کردن این پیمان در خطوط و جهتهای هوایی میان کشورها بوده است.
در سال 1977، اتحادی میان 5 شرکت هواپیمایی از 3 قاره شکل گرفت. هدف، ایجاد شبکه ای از خطوط هوایی در سرتاسر کره زمین بود. این 5 شرکت هواپیمایی شامل لوفت هانزا، شرکت هواپیمایی آمریکا، شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی، شرکت هواپیمایی تای ایرویز و شرکت هواپیمایی ایرکانادا بود. این اتحاد به اتحاد هوایی ستاره (Star Alliance) معروف شد که البته، بزرگترین اتحاد هوایی جهان به حساب می آید و در حال حاضر 26 عضو دارد.
لوفت هانزا حدود 550 شرکت تابع و شرکت همکار دارد که شامل شرکت های هواپیمایی اتریشی، سوئیس اینترنشنال، بروسل و یورو-وینگ می گردد. علاوه بر آن، لوفت هانزا شرکت هایی نیز مرتبط با امور هوانوردی دارد. مثلا شرکت لوفت هانزا تکنیک که در زمینه تعمیر هواپیما فعال است. یا شرکت LSG Sky Chefs که خدمات کیترینگ و پذیرایی داخل هواپیما را ارائه می دهد. در مجموع لوفت هانزا 700 هواپیما در ناوگان هوایی خود دارد که آن را یکی از قدرتمندترین شرکت های هواپیمایی جهان می نماید.
خدمات جدید هواپیمایی لوفت هانزا
شرکت لوفت هانزا در حال آنالیز پیشنهاد جدیدی به مسافران خود در بخش مالی یا اکونومی است. این شرکت هواپیمایی می خواهد به مسافرانِ بخش اکونومی امکان رزرو چند جایگاه همجوار برای یک نفر را بدهد. به این ترتیب، مسافران بخش اکونومی نیز می توانند دراز بکشند و بخوابند بدون اینکه مجبور باشند بلیت کلاس تجاری یا بیزینس خریداری نمایند. این پیشنهاد جدید، که به آن sleepers row می گویند، در حال حاضر فقط در پرواز بین آلمان و برزیلِ این شرکت ارائه می گردد. خریدارانی که از این خدمات استفاده می نمایند، برای سوار شدن به هواپیما اولویت دارند. به علاوه، یک بالش و روانداز هم به مسافران داده می گردد که مانند بالش و رواندازِ بخش بیزینس است.
لوفت هانزا با این اقدام می خواهد بخشی از مسافران را که به دلیل همه گیری ویروس کرونا از دست داده، دوباره پای پرواز بکشاند. این نوع از خدمات احتمالا برای افرادی که نگران ابتلا به ویروس هستند و می خواهند فاصله بیشتری با سایر مسافران داشته باشند بسیار جذاب باشد. البته لوفت هانزا تنها شرکتی نیست که برای خروج از بحران کرونا به خلاقیت روی آورده است. در سال 2011، ایر نیوزلند هم محصول مشابهی داشت. در پروازهای این شرکت، سه جایگاه کنار هم تبدیل به سطحی صاف و انعطاف پذیر میشد. ابتدای سال جاری هم، ایر نیوزلند بیان کرد که درحال طراحی کابین های اکونومی است که امکانات استراحت و خوابیدن در هواپیما را به مسافران بخش اکونومی می دهد. شرکت های استارتاپی و سازنده هواپیمای زیادی هستند که برای راحت ترکردن سفر در بخش اکونومی برنامه ریزی و ایده پردازی می نمایند. به خصوص در زمانی که نگرانی های مرتبط با کوید 19 اینقدر جدی است. جایگاه/تخت های شرکت Zephyr یکی از بهترین نمونه های ایده پردازی در این زمینه است که در ماه جون مطرح شده.
مسافرانی که می خواهند از این خدمات لوفت هانزا استفاده نمایند، باید به قیمت نهایی بلیت خود، 220 یورو به ازای سه جایگاه و 260 یورو به ازای چهار جایگاه اضافه نمایند. در نتیجه، مثلا پرواز فرانکفورت به سائو پائولو حدود 600 یورو است، مسافرانی که می خواهند از sleepers row استفاده نمایند باید 220 یا 260 یورو به 600 یوروی پرواز اضافه نمایند و 820 یا 860 یورو پرداخت نمایند. مسافران تنها هنگام دریافت کارت پرواز می توانند این نوع از خدمات را درخواست نمایند. البته در حال حاضر، تنها در جهت فرانکفورت به سائو پائولو، امکان استفاده از sleepers row وجود دارد. این طرح، در هر پرواز به تعداد محدودی قابلیت اجرا دارد. ارائه خدمات به ترتیب زمان درخواست است.
منبع: گردشبان