پای هوش مصنوعی به خودروهای مرسدس بنز کشیده شد!

به گزارش سیلور 7، دیجیاتو نوشت: رانندگان می توانند با این چت بات به شیوه های مختلفی در حین رانندگی تعامل داشته باشند و درباره مواردی از جمله مسیریابی با آن مصاحبه نمایند.

پای هوش مصنوعی به خودروهای مرسدس بنز کشیده شد!

مرسدس بنز در حال آزمایش ChatGPT به عنوان یک دستیار صوتی در خودروهای خود است. به گفته غول خودروسازی آلمانی، رانندگان می توانند با این چت بات به شیوه های مختلفی در حین رانندگی تعامل داشته باشند و درباره مواردی از جمله مسیریابی، پیشنهاد غذا یا سؤالات پیچیده با آن مصاحبه نمایند.

ChatGPT با بیش از 900 هزار خودرو مجهز به سیستم اطلاعات تفریح MBUX مرسدس بنز هم اکنون شروع شده و رانندگان می توانند با فرمان صوتی هی مرسدس، می خواهم به برنامه بتا ملحق شوم آن را فعال نمایند. سپس به روزرسانی مربوط به آن به طور رایگان نصب می گردد و قابلیت های دستیار صوتی موجود در خودروها با ویژگی های چت بات OpenAI توسعه پیدا می نماید.

قابلیت های ChatGPT برای رانندگان مرسدس بنز

مرسدس بنز در بیانیه مطبوعاتی خود شرح می دهد که با وجود این به روزرسانی، رانندگان می توانند با دستیار صوتی MBUX خودروی خود به صورت طبیعی تر تعامل داشته باشند. مزیت واضح و روشنی که وجود دارد، این است که رانندگان دیگر مجبور نیستند برای عملنمودهای خاص دستیار صوتی، عبارات خاصی را به خاطر بسپارند.

مایکروسافت که به وسیله سیستم ابری Azure خود این آزمایش بتا را پشتیبانی می نماید، در یک پست وبلاگ که جزئیات این همکاری در آن شرح داده شده، اشاره می نماید که با وجود ChatGPT، قابلیت های گسترده تری در دسترس رانندگان مرسدس بنز قرار گرفته که به آن ها اجازه سوالات پیچیده خود را در حین رانندگی از آن بپرسند.

این قابلیت از امروز در دسترس قرار گرفته و باید دید چه واکنشی از سوی رانندگان دریافت خواهد نمود. بعلاوه این احتمال وجود دارد که به نگرانی هایی در زمینه حواس پرتی رانندگان به وسیله این سیستم اشاره گردد.

تا به امروز شاهد موارد استفاده متعددی از ChatGPT بوده ایم. اخیراً در گزارش دیگری گفته شده بود که در رویدادی برای مسیحیان در آلمان، هوش مصنوعی به میزان 40 دقیقه برای شرکت نمایندگان سخنرانی نموده است. این آزمایش با مخاطبان زیادی روبرو شده و بسیاری از افراد یک ساعت قبل از شروع سخنرانی در پشت سر کلیسا صف بسته بودند تا شاهد این موعظه باشند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 خرداد 1402 بروزرسانی: 28 خرداد 1402 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2303

به "پای هوش مصنوعی به خودروهای مرسدس بنز کشیده شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای هوش مصنوعی به خودروهای مرسدس بنز کشیده شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید