پرداخت یاری هزینه ودیعه مسکن در تهران فقط به خانه های زیر 75 متری ، بسیاری از مستأجران مشمول نمی شوند

به گزارش سیلور 7، وزیر راه و شهرسازی یکی از شرایط پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران تهرانی را داشتن واحد حداکثر 75 متری خاطرنشان کرد.به این ترتیب بخش زیادی از اجاره نشین ها از طرح دولت حذف می شوند.

پرداخت یاری هزینه ودیعه مسکن در تهران فقط به خانه های زیر 75 متری ، بسیاری از مستأجران مشمول نمی شوند

جهت دریافت خدمات آلاچیق دو طبقه چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران از تسنیم، حدود 2 ماه است که مسئولان وزارت راه و شهرسازی از برنامه ریزی برای پرداخت وام ودیعه مسکن برای حمایت از مستاجران خبر می دهند. تا امروز اطلاعات مربوط به این برنامه به صورت قطره چکانی اعلام شده و جزئیات دقیق آن تعیین نیست.

در جدیدترین اظهارنظر وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بانک مرکزی در حال تجزیه و تحلیل نحوه پرداخت تسهیلات یاری هزینه ودیعه مسکن است، گفته است: قرار شده کمیته تامین منابع ستاد ملی مبارزه با کرونا با موضوع بانک مرکزی، اقدامات لازم در این خصوص را مدنظر قرار دهد و بخشی از منابع 75 هزار میلیارد تومانی که برای مبارزه با کرونا تخصیص داده شده است را برای یاری به مستاجران نیازمند در نظر گیرند.

وی اضافه کرد: مطابق تصمیم گیری های اجرا شده برای پرداخت این تسهیلات، واحد مسکونی که در اختیار مستاجران واقع شده است باید مطابق با الگوی مسکن باشد؛ بدین معنا که حداکثر متراژ واحد مسکونی مستاجران تهرانی برای برخورداری از این تسهیلات 75 و در سایر شهرهای کشور 90 مترمربع در نظرگرفته شده است.

وی تاکید نمود: نکته مهم دیگر برای پرداخت این تسهیلات را وجود قرارداد رسمی اجاره، میان موجر و مستاجر است. این تسهیلات پس از نهایی شدن به عنوان یاری هزینه ودیعه مسکن به وسیله شبکه بانکی در اختیار مالکان قرار می گیرد و مستاجران صرفا کارمزد تسهیلات را پرداخت می نمایند.

به گزارش تسنیم، به نظر نمی رسد معیار اعلام شده از سوی وزیر راه و شهرسازی بتواند مشکل بخش زیادی از مستأجران را رفع کند. به طور قطع اجاره نشین های فراوانی مشمول طرح حمایتی دولت نمی شوند. از سوی دیگر زمان اجرایی شدن این طرح در هاله ای از ابهام واقع شده است.

فصل نقل و انتقال در بازار اجاره مسکن چند ماهی است که شروع شده و طولانی شدن زمان اجرای طرح دولت به جز اثرات روانی بسیار محدود، تاثیری بر بازار مسکن نخواهد گذاشت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1058

به "پرداخت یاری هزینه ودیعه مسکن در تهران فقط به خانه های زیر 75 متری ، بسیاری از مستأجران مشمول نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت یاری هزینه ودیعه مسکن در تهران فقط به خانه های زیر 75 متری ، بسیاری از مستأجران مشمول نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید