پنجمین همایش ملی تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان برگزار می&zwnjشود

به گزارش سیلور 7، تهران (پانا) - پنجمین همایش ملی تربیت معلم در روز چهارشنبه 19 آذرماه امسال با حضور شخصیت های علمی و فرهنگی دو دانشگاه به صورت مجازی به وسیله سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان با لینک (http://elearning.cfu.ac.ir) برگزار خواهد شد.

پنجمین همایش ملی تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان برگزار می&zwnjشود

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، این همایش با همکاری دانشگاه تهران و در قالب تفاهم نامه همکاریهای علمی و پژوهشی منعقده بین دو دانشگاه برگزار م یشود.

لازم به ذکر است اگر چه تجارب پیروز و پیشرفت های علمی و نظری در زمینه تربیت معلم از شرایط مطلوبی برخوردار است اما شواهد موجود در کشور نشان می دهد در استفاده و پیاده¬سازی این تجارب، نارسایی ها و کاستی هایی وجود دارد، اما با آسیب شناسی برنامه های اجرا شده و نگاه به فرهنگ ملی و بومی کشورمان می توان کوشش هوشمندانه تری را در جهت غنای نظری و عملی نظام آموزشی و به ویژه تربیت¬معلم صورت گیرد.

احتمال دارد همایش نتواند به همه سؤال ها و ابهامات پاسخ گوید اما گام-ها و مسیرهای اولیه را با نگاهی به همایش های چهارگانه و همکاری دانشگاه تهران و دانشگاه فرهنگیان در جهت نهادینه کردن الگوها و روش های نظری و عملی بر می دارد.

هدف اصلی این همایش از سوی شورای سیاستگذاری تببین مهم ترین مسائل نظری و میدانی نظام کنونی تربیت معلم در ایران با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده است.

ریاست همایش را دکتر حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان برعهده دارد و مسئولیت دبیر کمیته علمی را دکتر محمد جوادی پور، دانشیار دانشگاه تهران عهده¬دار است. دبیر کمیته اجرایی همایش را نیز دکتر نبوی از اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان برعهده دارد.

42 عضو کمیته علمی که متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه های ایران می باشند، داوری بالغ بر 300 مقاله را قبول انجام می دهند که از این تعداد ،116 مقاله مورد پذیرش این کمیته نهاده شد. از این تعداد23 مقاله به صورت سخنرانی، 59 مقاله به صورت پوستر و 18 مقاله به صورت چاپ در مجموعه مقالات پذیرفته شده است.

محورهای اصلی این همایش شامل: 1- مبانی تربیت معلم، اسناد بالادستی و نظریه های علمی، 2- شرایط موجود تربیت معلم و آسیب شناسی آن و نگاه به آینده، 3- تجارب بین المللی تربیت معلم و روندهای جهانی، 4- آموزش و بهسازی معلمان، 5- مدرسه و تربیت معلم، 6- تجارب زیسته معلمان می باشد.

از نکات پر اهمیت این همایش، حضور استادان و صاحبنظران به نام و مطرح ملی به عنوان سخنران کلیدی و برگزاری پنل های تخصصی حول محورهای اصلی همایش است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1407

به "پنجمین همایش ملی تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان برگزار می&zwnjشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجمین همایش ملی تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان برگزار می&zwnjشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید