پهلوگیری سومین کشتی گندم از هند در بندر چابهار

به گزارش سیلور 7، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سومین کشتی حامل محموله گندم اهدایی کشور هندوستان به مردم افغانستان در امسال، در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت.

پهلوگیری سومین کشتی گندم از هند در بندر چابهار

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، بهروز آقایی بیان نمود: در این راستا در روزهای پایانی فروردین و ابتدای اردیبهشت سال جاری 2 محموله گندم در مجموع به وزن 15 هزار تن از هند وارد بندر چابهار شد.

وی ادامه داد: سومین کشتی حامل این محموله نیز، روز گذشته با 250 کانتینر 20 فوت با وزن بالغ بر 6 هزار تن وارد بندر شهید بهشتی چابهار شد و بلافاصله عملیات تخلیه این کالا از کشتی شروع شد.

آقایی افزود: سومین محموله این یاری های بشردوستانه پس از انجام تشریفات گمرکی به وسیله مرز میلک-زرنج به ولایات هرات، قندهار، بغلان، کابل و بلخ منتقل می گردد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان توضیح داد: بخش اول و دوم از گندم اهدایی دولت هند پس از تخلیه از کشتی در بندر شهید بهشتی چابهار، در قالب 638 کانتیتر بارگیری و به وسیله مرز میلک-زرنج به افغانستان ارسال شد.

وی بیان نمود: اولویت اصلی این اداره کل انتقال سریع محموله ترانزیتی به مرز میلک برای ورود به کشور افغانستان است که در این راستا همکاری های خوبی بین شرکت حمل و نقل زمینی، اداره کل گمرک چابهار، اداره کل بنادر و دریانوردی استان و اپراتور بندر شهید بهشتی در جریان است.

آقایی افزود: میانگین توقف این کالا در بندر چابهار کمتر از 5 روز بود. تجار و بازرگانان افغانستان می توانند از ظرفیت کانتینرهای مرجوعی و ناوگان برگشتی از این کشور برای صادرات کالا به وسیله بندر چابهار استفاده نمایند.

وی اظهار کرد: در صورت تامین کامیون توسط افغانستان، گندم اهدایی به صورت حمل یکسره از این بندر خارج و به مقصد منتقل می گردد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: رونق تجارت در این بندر استراتژیک، علاوه بر رشد اشتغال مستقیم در عملیات بندری شامل تخلیه، بارگیری، نگهداری و تحویل کالا، باعث افزایش و تقویت اشتغال غیر مستقیم نیز شده است.

آقایی توضیح داد: تردد کامیون های حامل بار در محورهای استان موجب ایجاد درآمدهای جانبی در بخش های تعمیر و نگهداری ماشین آلات، خدمات رفاهی و سایر شقوق خدمات رسان برای مردم آن منطقه شده که این مهم در رونق اشتغال نیز تاثیر شگرفی ایفا نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1075

به "پهلوگیری سومین کشتی گندم از هند در بندر چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهلوگیری سومین کشتی گندم از هند در بندر چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید