چراغ خانه امیرکبیر روشن می گردد

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران/مرکزی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از تکمیل بازسازی و بهسازی منزل امیرکبیر در روستای هزاوه در آینده نزدیک و بازدید استاندار مرکزی از فرایند اجرای کار اطلاع داد.

چراغ خانه امیرکبیر روشن می گردد

جهت دریافت خدمات الاچیق حصیری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

سید محمد حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به دستور چهار ماه قبل استاندار در مورد مرمت منزل امیر کبیر، گفت: امروز به همراه استاندار و دیگر مسئولین از منزل امیرکبیر و مراحل پیشرفت کار بازدید شد.

وی اعلام کرد: منزل امیرکبیر در روستای هزاوه اراک در سال 89 به ثبت آثار ملی رسید. مراحل تکمیلی مرمت، بازسازی و بهسازی این بنا از چهار ماه قبل آغاز شد و این بنا به زودی تکمیل و آماده بهره برداری می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: بعد از آماده سازی و تجهیز مجموعه مرکز فرهنگی با نام بنیاد امیرکبیر در این مکان راه اندازی می گردد. هدف از این اقدام معرفی آثار، تفکر، اقدامات و آشنایی با نظر و روش این مرد بزرگ در اداره کشور است.

حسینی احیای این منزل و راه اندازی بنیاد امیرکبیر را جاذبه گردشگری برای روستای هزاوه دانست و اضافه نمود: این روستا بناهای تاریخی، طبیعت بکر و محصولات روستایی شاخصی از جمله انگور و دیگر تولیدات وابسته به این محصول را دارد که تمامی این موارد می تواند بوم گردی را در این منطقه رونق دهد.

وی در مورد ایجاد دیگر زیرساخت های گردشگری در این روستا بیان کرد: بازسازی بناهای فرسوده و کف سازی معبر روستا نیز باید انجام گردد که بنیاد مسکن در این رابطه قول همکاری داده است. امام زاده واقع در روستا نیز باید توسط متولی مربوطه که اداره کل اوقاف و امور خیریه است ساماندهی می گردد.

لازم به ذکر است که این خانه محل تولد امیرکبیر بوده و وی تا سن چهار سالگی در این منزل زندگی نموده است.

این خانه در دو طبقه دارای 625 متر مربع وسعت و 815 متر مربع زیربناست و از ویژگی های خاص معماری آن سقف های هلالی با تیرهای چوبی و دیوارهای کلفت خشتی و گلی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 805

به "چراغ خانه امیرکبیر روشن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغ خانه امیرکبیر روشن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید